۰۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۱۳۳۷۱۶
ظرفیت‌های ماه مبارک رمضان (7)؛

تقویت اراده و کنترل نفس از برکات روزه است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه گفت: خداوند روزه داری را به عنوان یک عمل عبادی در این ماه قرار داده تا انسان‌ها بتوانند اراده خود را تقویت کرده و نسبت به گناهان تقوا و کنترل نفس داشته باشند.
حجت الاسلام هادي حسين خاني معاون تهذيب حوزه هاي علميه
 
حجت‌الاسلام هادی حسین خانی، معاون تهذیب حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: یکی از ظرفیت‌هایی که خداوند متعال برای تربیت و رشد اخلاقی انسان‌ها در ماه مبارک رمضان در نظر گرفته خود فضا و زمان این ماه است.
وی در ادامه افزود: نظر به اینکه زمان‌های مختلف تأثیرات متفاوت بر روح و جان انسان می‌گذارد خداوند متعال این زمان را به گونه‌ای قرار داده که از نظر معنوی زمینه رشد برای انسان فراهم است.
وی با اشاره به نزول قرآن در این ماه خاطر نشان کرد: افراد با انس با قرآن در این ماه و استفاده از ظرفیت‌های معنوی و دستورات ارزشمند آن نسبت به هدایت و رشد معنوی خود گام بردارند.
 حجت‌الاسلام حسین خانی اظهار داشت: خداوند روزه داری را به عنوان یک عمل عبادی در این ماه قرار داده تا انسان‌ها بتوانند اراده خود را تقویت کرده و نسبت به گناهان تقوا و کنترل نفس داشته باشند.
وی اضافه کرد: خداوند متعال در این ماه زمینه را برای هدایت بندگان آماده کرده و توجه و عمل به دستورات الهی و فرمایشات معصومین (ع) به ما کمک می‌کند تا از ظرفیت‌های این ماه حداکثر استفاده را ببریم.
معاون تهذیب حوزه خاطر نشان کرد: همان‌گونه که از ظاهر قرآن بهره می‌بریم توجه به معانی و تدبر در مفاهیم و معارف قرآن باعث می‌شود تا از ظرفیت‌های عظیم آن بهره‌مند شویم.
وی بیان داشت: فرد روزه‌دار علاوه بر پرهیز از خوردن و آشامیدن باید تمام اعضاء و جوارح او روزه باشد زیرا زمانی نفس کشیدن در این ماه تسبیح و خواب عبادت و تلاوت قرآن ثواب دارد که روزه خود را با گناه آلوده نکنیم. 
وی در توصیه به مبلغان تصریح کرد: یکی از نکات مهم و قابل توجه در این ماه تبیین و توضیح برکات این ماه برای مردم و عملی کردن این ظرفیت‌ها و تبلیغ عملی در رفتار است تا مردم از رفتار آنها الگو گرفته و از ظرفیت‌های این ماه بهره‌مند شوند.
معاون تهذیب حوزه تأکید کرد: مبلغان باید گزیده‌ای از همه مسائل مهم را برای مردم تبیین کنند که در رأس آنها مسائل اخلاقی و قرآنی است و در عین حال از مسائل سیاسی جهان اسلام و ظلم‌هایی که در حق مسلمان‌ها صورت می‌گیرد غفلت نکنند.
حجت‌الاسلام حسین خانی در پایان با اشاره به سخن نبی مکرم اسلام (ص)که فرمودند بهترین اعمال در این ماه دوری از گناهان است گفت: اگر انسان‌ها در این ماه ازحرام‌های خدا دوری کنند بهتر از انجام خیلی از امور مستحب مانند قرائت قرآن و خواندن دعاهاست که در کنار آن گناه باشد./9192/ ت302/ن
ارسال نظرات