۰۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۱۳۳۷۲۷
آیت الله شفیعی:

ماه رمضان فرصتی برای تمرین زندگی بی‌گناه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که باید پاسدار تقوای به دست آورده در ماه رمضان باشیم، تصریح کرد: این ماه فرصت طلایی برای تمرین زندگی بی گناه است.
آيت الله شفيعي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نایب رییس شورای عالی حوزه علمیه خوزستان، ظهر امروز در پنجمین روز سخنرانی در مسجد آیت الله شفیعی، به حدیثی مبنی بر این که «من صام شهر رمضان و اجتنب فیه الحرام و البهتان رضی الله عنه و اوجب له الجنان» گفت: بهره بردن از ماه رمضان و دوری مسلمانان از گناه موجب بهشتی شدن آنان می شود.

مدرس درس خارج حوزه علمیه خوزستان با بیان این که باید پاسدار تقوای به دست آورده در این ماه باشیم، تصریح کرد: ماه رمضان فرصت طلایی برای تمرین زندگی بی گناه است.

آیت الله شفیعی با ابراز تأسف از این که خیلی‎ها درگیر غیبت، تهمت و دروغ شده اند، خاطر‌نشان ساخت: حداقل در ماه میهمانی خدا باید خود را به غیبت نکردن عادت کنیم و مواظب زبان خود باشیم، چیزی نگویم که سبب بی حرمتی به کسی شود.

وی با بیان این که در قدیم مراجع تقلیدی بودند که غیبت و تهمت را جز مبطلات روزه می‌دانستند، ابراز داشت: اگر مراجع عظام تقلید ما غیبت را جز مبطلات روزه حساب کنند، خیلی ها روزه نبودند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) مبنی بر این که «الصیام اجتناب المحارم؛ روزه دوری کردن از حرام است»، عنوان داشت: نپنداریم که روزه فقط دوری از خوردن و آشامیدن است، بلکه روزه تزکیه نفس و دوری از عرصه گناهان است.

آیت الله شفیعی در پایان سخنانش با اشاره به گرمای طاقت فرسای هوا و روزه‌داری مردم، تصریح کرد: ثواب روزه ماه رمضان در تابستان بیش از هر زمان دیگری است و باید از این فرصت به شکل مطلوبی استفاده کنیم./9463/پ202/س

 

ارسال نظرات