۰۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۷۳۴
آیت‌الله کعبی:

‌آرمان‌گرایی واقع‌بینانه را باید به عنوان یک حرکت انقلابی و جهادی تبیین کنیم

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اقتصاد مقاومتی را بهترین راهکار عبور از تحریم‌های دشمنان نظام دانست و گفت: باید ‌آرمان گرایی واقع گرایانه را به عنوان یک حرکت انقلابی و جهادی تفسیر کنیم.
آيت الله کعبي
 
 آیت‌الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مسؤولان و کارگزاران نظام اسلامی،‌ تاکید کرد: محور اصلی بیانات ایشان تاکید بر آرمان گرایی واقع گرا است.
استاد درس خارج حوزه علمیه قم اسلام گرایی،‌ عدالت خواهی،‌ استکبار ستیزی، ایستادگی در مقابل کینه توزی جبهه استکبار، استقلال و آزادی، حرکت به سمت پیشرفت و عدالت، تحقق زندگی مطلوب و نسخه یابی بر اساس آموزه های اسلام را از جمله آرمان های انقلاب اسلامی ذکر کرد. 
وی با بیان این‌که روند حرکت ملت در این راستا همواره  رو به جلو بوده است، گفت: تجربه نشان داده اگر مقاومت کنیم و در برابر چالش ها و بحران ها بایستیم، راه‌های برون رفت به راحتی صورت می گیرد و خوشبختانه با تمام فراز و فرودها مسیر پیشرفت و حرکت متعالی ملت ایران هیچ گاه متوقف نشده است. 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآورشد: با تمام بحران آفرینی‌های جبهه استکبار در مقابل نظام اسلامی و ملت ایران، منحنی رشد ما در عرصه های مختلف سیر سعودی را نشان می دهد، این در حالی است که منحنی حرکت استکبار نشانگر حرکت در سراشیبی سقوط، بن بست ها و بحران ها است. 
آرمان‌های انقلاب صرفا ایده‌ال های دست نیافتنی نیست 
آیت‌الله کعبی با بیان این‌که آرمان های انقلاب اسلامی، ایده ال های دست نیافتنی نیست و ملت ایران از فتنه ها و بحران های مختلفی گذر کرده است،‌ تصریح کرد:‌ نگاه رهبر معظم انقلاب این است که باید مجموع واقعیات را نگاه کنیم،‌ نباید جزیی نگر باشیم و در یک مساله خاص متمرکز شویم و اقدام به بزرگنمایی کنیم.
 عضو هیات علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با تاکید بر این که باید تمام واقعیات و ظرفیت ها را مدنظر قرار دهیم،‌ ابراز داشت: مجموع واقعیات نشان می دهد که ما با الگوی مقاومت و حرکت رو به جلو در همه عرصه ها می توانیم موفق شویم. 
وی با اشاره به اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان راهکار اصلی مقابله با تحریم دشمنان مطرح شده است، افزود: دشمنان سعی کرده‌اند ملت ایران را با فشار اقتصادی دچار مشکل کنند،‌ اما رهبر معظم انقلاب با تدبیر و دور اندیشی مناسب و نامگذاری های سالانه در راستای مسائل اقتصادی، توجه همگان را به این نکته جلب کردند.
با اقتصاد مقاومتی می توان به راحتی از تحریم عبور کرد
عضو جامعه مدرسین با تاکید بر این‌که با اقتصاد مقاومتی می توان به راحتی از تحریم ها عبور کرد، ابراز داشت: ‌فرهنگ جهاد و مقاومت در تمامی عرصه ها سیاسی، ‌فرهنگی، ‌اجتماعی رشد و تعالی کشور را تضمین می کند و این واقعیتی است که باید به آن توجه کنیم. 
این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ابرازداشت: در ادبیات رهبر معظم انقلاب، آرمان ها و واقعیات یک نوع حرکت رو به جلو، جهادی، پیش برنده، تشویق کننده، حیات بخش و نشاط آفرین است. 
وی افزود: ما باید ‌آرمان گرایی واقع گرایانه را به صورت جهادی و مقاومتی و به عنوان یک حرکت انقلابی و جهادی تفسیر کنیم نه یک حرکت نزولی توام با عقب نشینی، یاس و نا امیدی و ایستایی. /924/ت302/ج  
ارسال نظرات