۰۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۱۳۳۷۳۷

استحکام بخشی اعتقادات اولویت تبلیغی در ماه رمضان باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ماکو گفت: تثبیت و استحکام بخشی اعتقادات و باورهای دینی مردم باید مهمترین اولویت تبلیغی مبلغان در ماه مبارک رمضان باشد.
رمضان

 

حجت الاسلام ایوب رنجبری، امام جمعه ماکو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به تهاجم فرهنگی و هدف قرار دادن باورهای دینی و مذهبی مردم از سوی دشمنان اظهار داشت:مبلغان دینی باید از ظرفیت های ماه مبارک رمضان در تثبیت و استحکام بخشی این اعتقادات بهره گرفته و در خنثی کردن توطئه های دشمنان گام بردارند.


وی با تاکید بر این مهم که پایداری و انسجام فرهنگی جامعه منوط به تقید و التزام افراد به مولفه های اخلاق دینی است، گفت: تضعیف اخلاق دینی حربه دشمنان اسلام برای سست کردن بنیان های اخلاقی جامعه اسلامی است.


امام جمعه ماکو معتقد است، طرح مسائل دینی از سوی مبلغان باید اولویت های تبلیغ دین باشد چراکه سرلوحه قرار دادن این امر از گسترش شبهات جلوگیری کرده و زمینه جولان افکار انحرافی در جامعه را می کاهد.

 

حجت الاسلام رنجبری همچنین اظهار داشت: مبلغان و روحانیان در ماه مبارک رمضان با بیان صریح و تبیین روشن مسائل و احکام شرعی و دینی زمینه را برای اجرای هر چه اصولی تر دستورات الهی در جامعه فراهم کنند.


این مسؤ
ول در ادامه رمز توفیق تبلیغ دینی را همگام بودن مبلغان با افکار عمومی عنوان و تصریح کرد: تبلیغ زمانی که با رفع نیازها و مطالبات دینی مردم از اقشار و طیف های مختلف اجتماع همراه شود، می تواند تاثیرگذار باشد.

 

امام جمعه ماکو در پایان با اشاره به این موضوع که در ماه مبارک رمضان منیت ها کنار گذاشته شده و به واسطه حضور در مجالس انس با قرآن پایبندی مردم به باید و نباید های دینی بیشتر می شود، خاطرنشان کرد: مبلغان باید از این فضای معنوی استفاده کرده و به کارگیری روشهای مختلف مردم را به عمل به دستورات الهی دعوت کنند./936/ت302/ب

ارسال نظرات