۰۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۱۳۳۷۴۰

استاد سرای حوزه علمیه ماکو تا پایان سال آماده بهره برداری می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ماکو گفت: فاز اول ساختمان جدید حوزه علمیه این شهرستان شامل استادسرا تا پایان سالجاری به بهره برداری می رسد.
ساختمان حوزه علميه

 

حجت الاسلام ایوب رنجبری، امام جمعه ماکو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اعلام این خبر گفت: طراحی و نقشه کشی ساختمان جدید حوزه علمیه ماکو انجام و مرحله گودبرداری این مرکز به اتمام رسده است.


وی با بیان اینکه هم اینک اقدامات عمرانی این طرح در مرحله پی ریزی و فندانسیون است، گفت: فاز اول ساختمان جدید حوزه علمیه این شهرستان که شامل استادسرا با زیربنای هفتصد متر مربع است تا پایان سالجاری به بهره برداری می رسد.


وی با اشاره به فرسوده بودن بافت قدیمی حوزه علمیه ماکو اظهار داشت: ساختمان جدید حوزه علمیه این شهرستان در چهار طبقه شامل زیرزمین با مساحت 1717 متر مربع و طبقات اول تا سوم با زیربنایی بالغ بر هفت هزار مترمربع در حال احداث است.


به گفته این مسؤول، بخشی از اعتبارات این طرح از بودجه سرانه حوزه های علمیه تامین شده است و دستگاه های دولتی از جمله فرمانداری و استانداری نیز برای حمایت در تسریع روند اجرایی این طرح قول مساعدت داده اند.


امام جمعه ماکو با بیان اینکه با اتمام ساختمان جدید ظرفیت پذیرش حوزه علمیه ماکو به 250 طلبه افزایش می یابد، افزود:  در حال حاضر 60 طلبه در مدرسه علمیه ماکو مشغول فراگیری علوم دینی هستند.

 

گفتنی است، در حال حاضر 13 پروژه عمرانی حوزوی در سطح شهرستانهای مختلف استان در دست ساخت است که می توان به حوزه علمیه امام خامنه‌ای‌، استاد‌سرای‌های ارومیه، ماکو، سلماس، نقده، میاندوآب، سالن ورزشی طلاب در سلماس، ساختمان‌های جدید حوزه‌های علمیه ماکو، نقده،میاندوآب، شاهین دژ، تکاب و حوزه علمیه نمازی خوی اشاره کرد./936/ت302/ب

ارسال نظرات