۰۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۱۳۳۷۴۷
امام جمعه آمل:

آیت الله میرزا هاشم آملی در علم و اخلاق شهره خاص و عام بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل از آیت الله میرزا هاشم آملی به عنوان مرجعی اصولی و فقیهی نامدار یاد کرد و گفت: این عالم وارسته هم از نظر علمی و هم از نظر اخلاقی شهره عام و خاص بود.
امام جمعه آمل


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمد علی رحمانی، امام جمعه آمل، امروز در همایش آیت جاوید، ویژه برنامه بیستمین سالگرد ارتحال آیت الله میرزا هاشم آملی که در سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی برگزار شد، با بیان این که آیت الله آملی مرجعی اصولی و فقیهی نامدار بود، گفت: این ویژگی‌ها سبب شده است که همیشه از ایشان به نیکی یاد شود و بیست سال از سالگرد ارتحال آن مرجع عالی قدر می گذرد ولی مراسم گرامیداشت ایشان هر سال با شکوه تر از سال گذشته برگزار می شود.


حجت الاسلام رحمانی با تأکید براین که آیت الله آملی(ره) عمری را به درس و بحث اختصاص داد، خاطرنشان کرد: این عالم وارسته هم از نظر علمی و هم از نظر اخلاقی شهره عام و خاص بود.


امام جمعه آمل با اشاره به این که آیت الله آملی(زه) فردی باتقوا و مردم دار بود، گفت: تربیت مؤثر این مرجع گرانقدر سبب شده است که فرزندان ایشان به شکل شایسته در حال خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.


وی پیرامون دستیابی به علم و دانش گفت: علم، نوری است که خداوند متعال بر دل انسان ها می گذارد و دیگر مسائل اسباب و علل آن است و اصل قضیه این است که نورانیت علم از الله تعالی سرچشمه می گیرد.


وی با اشاره به این که باید از ماه مبارک رمضان بهره شایسته را ببریم، گفت: خداوند برخی زمان ها را برای ما قرار داده است تا به وسیله آن بتوانیم به درگاه او قرب و منزلت پیدا کنیم که در این راستا باید در این ماه  با تهذیب نفس و روحیه ای معنوی خود را به تکامل نزدیک کنیم.


فرهاد دانشجو، رییس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در پیامی به همایش آیت جاوید با بیان این که آفرینش انسان با «ن والقلم و ما یسطرون» آغاز شده است، گفت: سطرهای سست و قلم های واخورده ماندنی نخواهد بود و آنچه که برای همیشه جاودان است کلام آنانی است که پاکانه و خدا خواهانه در راستای ترویج آگاهی و معنویت تلاش کردند.


وی گفت: آیت الله میرزا هاشم آملی(ره) جزء کسانی است که در سیر حرکت آفرینی های حیات قرار دارد و باید آنان را چون چراغی سر دست گرفت و به کوچک و بزرگ نشان داد.


دانشجو با بیان این که تنها راه نجات و رهایی بازگشت به داشته های ما است، گفت: انسان هایی اینگونه با اخلاص و اندیشه های بر آمده از شکوفایی همیشه معاصران زمان اند و برای همه زمان ها باقی خواهند ماند./950/پ202/س

ارسال نظرات