۰۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۷۸۹
بازتاب گسترده سخنان مقام معظم رهبری در رسانه های غربی؛

تحریم های غرب بی اثر است/ آمریکا و اسرائیل جرات حمله به ایران را ندارند

خبرگزاری رسا ـ بیانات مقام معظم رهبری در بین مسؤولین نظام اسلامی بازتاب گسترده ای در رسانه های غرب داشته است به طوریکه برخی از خبرگزاری‎ها این سخنان را به طور کامل منتشر کردند.
رهبر انقلاب اسلامي،‌ حضرت آيت الله سيدعلي خامنه اي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسؤولان و کارگزاران نظام در سخنان بسیار مهمی ضمن تبیین شرایط حساس کنونی دنیا و منطقه، با توجه به بیداری اسلامی، همه مردم و مسؤولان را به حفظ اتحاد توصیه کردند و فرمودند فشار‌های دشمن موجب تجدید‌نظر در محاسبات ایران نمی‌شود.

 

این سخنان بازتاب گسترده ای در رسانه‌‎های غرب داشت. بر همین اساس خبرگزاری انگلیسی رویترز، در بازتاب بیانات مقام معظم رهبری سعی کرد تا بر تاکید ایشان بر لزوم وحدت بیشتر بین مسؤولین تمرکز کند.

 

رویترز با اشاره به تحریم‎های غرب علیه ایران از قول رهبر انقلاب اسلامی نوشت: ایران فشارهای اقتصادی را پشت سر خواهد گذاشت و ادامه این فشارها به نفع کشورهای غربی نیست.

 

رویترز افزود: فشارها باعث تجدید نظر مقامات ایران در محاسباتشان نخواهد شد و باعث می‌شود که مسؤولین با عزم بیشتر در راه ملت قدم بردارند.

 

خبرگزاری یورونیوز نیز با انعکاس سخنان مقام معظم رهبری در بین مسؤولین نظام اسلامی از قول ایشان نوشت: تحریم‎ها علیه ایران بی اثر است و مسؤولان و مردم را دچار خطا در محاسبات نمی‎کند.

 

این خبرگزاری با اشاره به سخن رهبر انقلاب مبنی بر اینکه تحریم‌ها بیش از ایران غرب را تحت تاثیر قرار می‌دهد از قول ایشان نوشت: هدف دشمن از فشارهای اقتصادی در شرایط کنونی، لطمه زدن به رشد و رفاه ملی و ایجاد مشکل برای مردم بمنظور دلسرد و جدا کردن آنان از نظام اسلامی است.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز با پوشش خبر سخنان مقام معظم رهبری نوشت: رهبر عالی ایران با بیان اینکه تحریم‌های غرب این کشور را مجبور به تغییر سیاست نخواهد کرد، درباره اینکه تهران می‌تواند بر تحریم‌های اخیر نفتی و بانکی اعمال‌شده غلبه کند، ابراز اطمینان کرد.

 

این خبرگزاری از قول حضرت آیت الله خامنه‌ای نوشت: ایران تسلیم فشارها نخواهد شد و تهدید ایران به ضرر آمریکا است.

 

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نیز با بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب نوشت: تشدید تحریم‌ها سبب عقب‌نشینی از برنامه اتمی نمی‌شود و دشمنان به رهبری آمریکا و اسرائیل در حال ضعیف شدن هستند و شجاعت حمله به ایران را ندارند.

 

خبرگزاری بلمبرگ آلمان نیز با انعکاس سخنان حضرت آیت الله خامنه‌ای از قول ایشان گفت: تحریم‌های غرب علیه ایران بی اثر است و این تحریم‌ها روی کشورهای غربی بیشتر از جمهوری اسلامی است./982/ب901/ک

 

 

ارسال نظرات