۰۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۱۳۳۸۴۱
استاد حوزه علمیه قم:

مطالعه سیره انبیا نقش مؤثری در تقویت معرفت دینی جامعه دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه، مطالعه سیره انبیا و اولیای الهی را زمینه ساز تقویت معرفت دینی در جامعه دانست.
استاد حوزه و دانشگاه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمد ابراهیم نتاج، استاد فلسفه حوزه علمیه قم، شب گذشته در مراسم معنوی عصری با شهدا در گلزار شهدای آستانه مقدس امام زاده ابراهیم (ع) آمل با بیان این که شهید در طول تاریخ بشریت معنا داشته است، گفت: وقتی به مطالعه تاریخ می پردازیم بین فلاسفه شهید داشتیم و در کلیسا و مسیحیت نیز بیش از چهار هزار شهید وجود دارد.


وی با تاکید براین که نگاهی که اسلام به شهید دارد کاملاً متفاوت با ادیان دیگر است، اظهارداشت: قدر و منزلت شهید آن قدر بالا است که به رفیع ترین درجات دست پیدا می کند و در احادیث معصومین (ع)نیز به این امر توجه ویژه ای گردیده است.


این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که هر ارزشی وقتی مشمول مرور زمان می شود یا در مقابل رفاه زندگی قرارمی گیرد به فراموشی سپرده می شود، یادآورشد: فرهنگ شهادت به دلیل تأثیر والا و مهمی که بر روی جامعه دارد نه تنها فراموش نشده است بلکه هر روز بر عظمت و رشادت شهدا و نقش آنان در ترویج فرهنگ ایثار  بیش از پیش افزوده می شود.

 

وی گفت: در طول تاریخ انسان های اندکی بودند که جان خود رابرای ترویج و تکریم ارزش های انسانی فدا کردند و این امر موجب شده است تا شهدا به برترین جایگاه ها دست پیدا کند و جزء عزیزترین افراد باشند.


این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که شهدا درصدد ترویج ارزش ها در جامعه بودند، یادآورشد: آنان به دنبال این بودند که ارزش های اسلامی در جامعه بروز داشته باشد و ملاک های انسانی در جامعه تثبیت شود.


حجت الاسلام نتاج با بیان این که انسان باید در انتخاب مسیر زندگی توجه ویژه ای داشته باشد، گفت: یکی از مسائل مهمی که انسان را به غفلت می کشاند توجه به دنیا است که باید با دیدی عمیق و مؤثر براین مسأله بنگریم.


استاد فلسفه حوزه علمیه قم با اشاره به این که شرک و دنیا پرستی امری زشت و مذموم است، خاطرنشان کرد: شهدا به ما آموختند که با تکیه بر توحید و یکتا پرستی می توان به مراتب و درجات والا دست پیدا کرد.

 
این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که مطالعه سیره انبیاء نقش مؤثری در معرفت افزایی جامعه دارد، گفت: برخی افراد دچار شرک خفی هستند که این شرک تاثیر تکوینی خواهد گذاشت و جامعه توحیدی را به سمت جامعه غیر توحیدی سوق خواهد داد./950/پ202/ب

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
بسیار عال بود
0
0