۰۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۳۳۸۶۹

برگزاری مجلس بزرگداشت معاون سابق حزب اسلامی جمهوری آذربایجان

خبرگزاری رسا ـ مجلس بزرگداشت شهادت حاج واقف عبدالله ‌اف، معاون حزب اسلامی جمهوری آذربایجان امروز در تبریز برگزار می شود.
حاج واقف عبدالله اف، معاون فقيد حزب اسلامي جمهوري آذربايجان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با ماه مبارک رمضان، مجلس بزرگداشت شهادت حاج واقف عبدالله ‌اف، معاون حزب اسلامی جمهوری آذربایجان امروز جمعه ششم مرداد در تبریز برگزار می شود.

 

این مراسم از ساعت 22 تا 24 با حضور اقشار مختلف مردم تبریز در مسجد سالار شهیدان واقع در خیایان امام خمینی(ره) به همت جمعی از فعالان حقوق بشر، جوانان مؤمن و متدین و همچنین تعدادی از طلاب و روحانیان تبریزی برگزار خواهد شد.

 

پیش از این نیز به دنبال شهادت حاج واقف عبدالله اف، معاون فقید حزب اسلامی جمهوری آذربایجان در زندان باکو، نشست بررسی ابعاد حقوقی شهادت این مجاهد دینی با گریزی بر کنوانسیون حقوق زندانیان مصوب سازمان ملل در تبریز برگزار شده بود.

 

بنا بر این گزارش، حجت الاسلام ایلچین حسن اف صدوقی، یک از علمای مبارز جمهوری آذربایجان با ابراز تاسف از وضعیت موجود در زندان‌های رژیم جمهوری آذربایجان اظهار داشت: حاج واقف با وجود این‌که از بیماری قلبی رنج می برد، در زندان مخوف رژیم باکو، زیر شکنجه قرار داشت، زندانی که حتی اگر افراد سالم را آنجا حبس کنند، بیمار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: حاج واقف و اعضای حزب اسلام در پی اعتراض به ممنوعیت حجاب در مدارس متوسطه بازداشت شدند که متاسفانه دادگاه باکو آنها را به اتهامات ساختگی نظیر تلاش برای اغتشاش و نگهداری سلاح و حمل مواد مخدر به حبس های طولانی محکوم کرد.

 

حجت الاسلام ایلچین حسن اف اقدامات ضددینی دولت باکو را شکست خورده اعلام کرد و گفت: نواب صفوی ها، بهبهانی ها،خیابانی ها، ثقه الاسلام ها، ستارخان و باقرخان ها همان کسانی هستند که با وجود بدنام کردن آنها توسط دولت های وقت، هنوز مردم دنیا به نیکی از آنها یاد می کنند.

 

وی ادامه داد: با وجود اعلام بیماری حاج واقف عبدالله اف توسط مراجع پزشکی و نهادها و مجامع بین المللی و غیر قانونی بودن نگه داشتن ایشان در زندان، وزارت دادگستری آذربایجان به خواسته های وکلای این شهید مبنی بر آزادی یا مرخصی این زندانی توجه نشد.

 

همچنین حجت الاسلام رحیم همزبان قراملکی، مسؤول سابق مبلغان دینی در جمهوری آذربایجان اظهار داشت: اکنون سال‌هاست که به اعتقادات، دین و حجاب مردم جمهوری آذربایجان توهین می شود و تعداد کثیری از دینداران این کشور مقابل ظلم و ستم رژیم حاکم ایستادگی می کنند.

 

وی با بیان این‌که وضعیت کنونی حاکم در این کشور برای متدینین قابل تحمل نیست، خاطرنشان کرد: دولت باکو برای مقابله با مقاومت دین‌مداران این کشور همه روزه تعداد بیشتری از شیعیان را روانه زندان‌های جمهوری آذربایجان می کند، تا جایی که امروز شاهد شهادت یکی از دلسوختگان مکتب اهل بیت در باکو هستیم.

 

حجت الاسلام همزبان با بیان این‌که ملت غیور و دین‌دار جمهوری آذربایجان شهید حاج واقف عبدالله اف، معاون حزب اسلامی جمهوری آذربایجان را با انگیزه و توان بیشتر ادامه خواهند داد، گفت: مردم مسلمان جمهوری آذربایجان تا رسیدن به خواسته های خود کوتاه نخواهند آمد./935/پ203/س

ارسال نظرات