۰۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۱۳۳۸۸۰

برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن در بقاع متبرکه آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ سرپرست امور فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از برگزاری مراسم ترتیل خوانی و جزء خوانی قرآن ویژه ایام ماه مبارک رمضان در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان خبر داد.
بقاع متبرکه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد اصغرنژاد، سرپرست امور فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان با اعلام این خبر اظهار داشت: طبق برنامه زمانبندی شده این مراسم با حضور مردم ولایت مدار و مومن استان البرز در 10 امامزاده و بقعه شاخص استان برگزار می شود .

 

وی گفت: این مراسم با حضور قاریان برجسته قبل از نماز ظهر و عصر و پس از نماز مغرب و عشا برگزار می شود .

 

سرپرست امور فرهنگی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی تصریح کرد : امامزادگان غریب حسن، محمد و ابراهیم، آرامگاه عرب باغی ارومیه، امامزاده اسحاق سلماس، سید بهلول، شیخ نوایی و سید محمد خوی، تکیه حضرت ابوالفضل چایپاره، تاج الدین علی و نظرگاه حضرت عباس میاندوآب از جمله اماکن مقدس برگزاری مراسم ترتیل و جزء خوانی قرآن کریم است.

 

به گفته حجت الاسلام اصغر نژاد، به جز تکیه حضرت ابوالفضل چایپاره و تاج الدین علی میاندوآب در دیگر امامزادگان و بقاع ذکر شده مراسم تفسیر قرآن نیز با حضور روحانیت برگزار می شود.

 

وی به طرح ملی تربیت حفاظ و قاریان قرآن کریم اشاره کرد و گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی نیز آغاز شده است و جلسات آموزشی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می شود.

 

این مسؤول در پایان به سایر ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان اشاره و اظهار کرد: مراسم ویژه احیاء شب های قدر، ویژه برنامه های شهادت امام علی (ع) در آستان مقدس امامزادگان شاخص، برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاریان مصری و بین المللی،تلاوت یک جزء قرآن به طور روزانه، مراسم اطعام سحری در بین روزه داران از اهم برنامه های امامزادگان این استان در ایام ماه مبارک رمضان است./936/د102/ب

 

ارسال نظرات