۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۳۳۹۳۷

همایش مشترک بسیج و ائمه جماعات خلخال برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ماه مبارک رمضان، همایش مشترک بسیج با ائمه جمعه و جماعات شهرستان خلخال برگزار شد.
همایش مشترک بسیج و ائمه جماعات خلخال برگزار شد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام رضوی نیا، امام جمعه هشجین، امروز در همایش مشترک بسیج و ائمه جماعات شهرستان خلخال اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، استکبار جهانی که در رأس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارد، نهایت تلاش خود را برای تفرقه و جدایی میان روحانیت و سپاه به کار گرفته است.

 

وی با بیان این‌که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ذخیره ارزشمند نظام اسلامی ایران بوده و همراه بسیج در برابر همه قدرت های استعماری جهان ایستاده است، خاطرنشان کرد: نقطه مشترک روحانیت آگاه، پاسداران و بسیجیان تبعیت محض از ولایت فقیه است، در حقیقت وحدت ماندگار و واقعی تنها با ولایت‌مداری محقق خواهد شد.

 

امام جمعه هشجین بسیج را بازوی پرتوان ائمه جمعه و جماعات دانست و گفت: همکاری و تعامل نزدیک بسیج و روحانیت می تواند در جلب توجه جوانان برای حضور در مساجد و در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانه مفید و مؤثر باشد.

 

وی با تاکید بر این‌که وحدت و همدلی سپاه و روحانیت، راه را برای نفوذ فرهنگی دشمن به کشور بسته است، افزود: تعامل میان سپاه و روحانیت مایه ننگ دشمنان انقلاب اسلامی است، هرگاه روحانیان، سپاه و بسیج در کنار هم قرار گرفته اند، نگرانی دشمن چندین برابر شده است.

 

حجت الاسلام رضوی نیا افزود: از صدر اسلام، علما و روحانیان بسیاری برای ایجاد حکومت الهی و دینی در جهان تلاش کرده اند که از برکت قیام حضرت امام خمینی(ره)، این مهم، محقق شد، اما مهم‌تر از پیروزی انقلاب اسلامی، ادامه راه با کسب بصیرت است که رسالت بسیج و سپاه در این عرصه به مراتب حساس است.

 

همچنین سرهنگ سیف الله معصومی، فرمانده سپاه ناحیه خلخال در سخنانی با تاکید بر جایگاه و نقش روحانیت در ارتقای بصیرت و معرفت بسیجیان اظهار داشت: روحانیان و ائمه جماعات مساجد محور فعالیت های بسیج هستند، در حقیقت مساجد خاستگاه شجره طیبه بسیج از اول انقلاب تا حال بوده است.

 

وی همکاری نزدیک روحانیت، ائمه جمعه و جماعت، اعضای هیئت امناء و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد را راهکار مناسبی برای دست یابی به اهداف بسیج دانست و خاطرنشان کرد: تعامل و وحدت رویه میان متولیان امور مساجد، لازمه جذب جوانان به مساجد  و ترویج فرهنگ دینی در جامعه است./935/پ202/ب

ارسال نظرات