۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۱۳۳۹۵۳

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ همایش وبلاگ نویسان ارزشی مراغه و فراخوان پنجمین جشنواره سراسری جایزه ادبی شهید شاهی از مهم ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام اباصلت فیضی زاده، نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مراغه در محفل انس با قرآن سپاه ناحیه مراغه اظهار داشت: قرآن کریم و معصومین(ع) فرازمانی، فرامکانی و فرامردمی اند و هرگز محدود به زمان خود نبوده‌اند، از این رو حاکم بر زمان و فراتر از آن بوده و در تمام اعصار و بر همه مسلمان راهنما و جهت نما می‌باشند.


وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی به برکت ولایت و حرکت در مسیر قرآن  به پیروزی رسید، افزود: جوانان متدین و با اخلاص انقلاب به رهبری امام (ره) و با الهام گرفتن از مفاهیم و آموزه های قرآنی توانستند اسلام را زنده کرده و نور معنویت را در اقصی نقاط جهان طنین انداز کنند.


حجت الاسلام فیضی زاده با تاکید بر این‌که انسان باید با تمام وجود پایبند مفاهیم و آموزه های الهی بوده و با به کاربستن تفکر و اندیشه قرآنی، سعادت دنیا و آخرت را برای خود فراهم سازد، افزود: باید پشتیبان ولایت باشیم تا در دنیا و آخرت عاقبت به خیر باشیم.


آذربایجان‌ شرقی دارای سه هزار و 419 مسجد شهری و روستایی است


حجت‌الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌ شرقی در جمع فعالان فرهنگی تبریز، اظهار داشت: نبود ارتباط مناسب میان ائمه جماعت مسجد و تعداد مساجد یک موضوع جدی است، استان آذربایجان‌ شرقی دارای سه هزار و 419 مسجد در شهرها و سه هزار و 244 مسجد در روستاها است، که این تعداد مسجد در مقایسه با تعداد روحانیان، مبلغان و طلاب معمم استان بسیار زیاد است.

 

حجت‌الاسلام عظیمی با بیان این‌که تعدد مساجد استان، نکته ای ارزشمند برای خطه ولایت مدار آذربایجان محسوب می شود، گفت: مشکل اصلی اینجاست که نباید این مساجد به علت کمبود روحانی راکد و یا نیمه فعال شوند.


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌ شرقی تاکید کرد: روحانیان عامل اصلی جذب جوانان به مساجد هستند، در صورت داشتن نشاط اجتماعی هیج اختلافی در بین ائمه جمعه، هیئت امنا، انجمن اسلامی و پایگاه‌های مقاومت بسیج رخ نخواهد داد.


همایش وبلاگ نویسان بسیج مراغه برگزار شد

 

همایش وبلاگ نویسان ارزشی حوزه های سه گانه بسیج خواهران ناحیه سپاه مراغه در کانون فرهنگی اجتماعی  سپاه این شهرستان  برگزار شد.

 

مسؤول فرهنگی اجتماعی ناحیه سپاه مراغه، تربیت معنوی و متخصص نیروی انسانی در حوزه های مختلف فضای مجازی و توانمند سازی جوانان در این عرصه را ضروری دانست و جنگ نرم و هدفدار دشمنان را در راستای غیر کارآمد نشان دادن نظام ولایی و خدشه دار کردن حریم ولایت و رهبری و تسلط بر بخش مغز افزاری انقلاب اسلامی جوانان با ترویج ضد ارزش‌ها به جای ارزش‌ها و مهار کردن انقلاب اسلامی عنوان کرد.


وی بر پیشرفت و توسعه در عرصه قدرت نرم و مقابله با ترفند ها و تهدیدات دشمنان در جبهه های مختلف را در پرتو آگاهی و تبعیت محض از ولایت فقیه و حفظ هویت اسلامی و شخصیت اجتماعی جوانان تاکید کرد و از برگزاری دوره های آموزشی متعدد مقدماتی و تخصصی برای وبلاک نویسان ارزشی و گردهمایی هم اندیشی در روز های آتی خبر داد.


پنجمین جشنواره سراسری جایزه ادبی شهید شاهی برگزار می شود


سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی، پنجمین جشنواره سراسری جایزه ادبی شهید شاهی و هفتمین جشنواره استانی ادبیات داستانی بسیج را با همکاری بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میانه برگزار می کند.

 

این جشنواره در دو بخش کتاب و ادبیات داستانی برگزار می شود که بخش ادبیات داستانی آن شامل داستان کوتاه، داستان بلند و داستانک بوده و بخش کتاب آن شامل رمان سال نوجوان و تک قصه کودک است که باید چاپ سال 90 باشد.


علاقه مندان می توانند آثار خود را در موضوعات بازخوانی ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، بیداری اسلامی، تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، موضوع آزاد و سوژه های استانی با تاکید بر فرهنگ و ضرورت های بومی و استانی به دبیرخانه جشنواره واقع در شهرستان میانه، خیابان معلم جنوبی، ساختمان سابق اداره فرهنگ و ارشاد ، کانون بسیج هنرمندان میانه ارسال کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 04232246703 تماس داشته باشند.

 

گفتنی است، گاه شمار پذیرش آثار 20 مرداد بوده و آثار ارائه شده نباید پیش از این در جشنواره ای شرکت و یا در کتابی چاپ شده باشد./935/د101/ب

ارسال نظرات