۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۳۳۹۵۷
واشنگتن پست:

ایران توانایی حمله به ناوهای جنگی آمریکا را دارد

خبرگزاری رسا ـ روزنامه آمریکایی واشنگتن پست اعلام کرد: ناوهای نیروی دریایی آمریکا مستقردر تنگه هرمز در مقابل حملات ایران آسیب پذیر هستند.
ايران

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست با اشاره به اجرای تحریم‎های سخت علیه ایران و استقرار ناوهای جنگی آمریکایی در تنگه هرمز نوشت: ایران به سرعت در حال دستیابی به توانایی های جدید برای حمله به ناوهای جنگی آمریکا در خلیج فارس است. 
 
این روزنامه افزود: تهران دارای موشک های پیشرفته ضد کشتی است و در حال توسعه بخشیدن به ناوگان قایق های تندر و زیردریایی های خود است.

 

واشنگتن پست نوشت: مقامات نیروی دریایی آمریکا تصور می کنند که در جنگ با ایران پیروز هستند ولی پیشرفت های ایران قابل چشم پوشی نیست و کارشناسان می گویند در ساعات اولیه جنگ در خلیج فارس آمریکا آسیب پذیر است.

 

این روزنامه از قول تحلیلگران نظامی افزود: موشک های کوتاه برد دقیق و فراوان ایران، همراه با استفاده از صدها قایق به شدت مسلح می تواند به مدرن ترین ناوهای آمریکا ضربه بزرگی وارد کند. 

 

تحلیلگران می گویند، درگیری نظامی می تواند باعث انسداد تنگه ی هرمز از سوی ایران شود. توانایی ایران برای ضربه به آمریکا به طور قابل ملاحظه ای بیشتر از یک دهه گذشته است./982/ب903/ک
  

ارسال نظرات