۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۱۳۳۹۶۰
آیت‌الله سبحانی:

هدف دشمنان از تحریم منزوی کردن ایران و جلوگیری از پیشرفت ملت است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله سبحانی استقلال خواهی و علم اندوزی مسلمانان را سبب دشمنی ابرقدرت‌ها عنوان کرد و با بیان این‌که تحریم‌ها برای منزوی کردن و عدم پیشرفت ایران طراحی شده است، گفت: اگر ملت ایران از خواسته‌های به حق خود کوتاه نیاید تمام تحریم‌ها و فشارهای دشمنان از بین خواهد رفت.
جلسه تفسير قرآن کريم آيت الله سبحاني در مدرسه حجتيه قم
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در هشتمین روز از ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیری خود در مدرسه حجتیه قم، به سختی‌های جنگ بدر اشاره کرد و با بیان این که این مجاهدت‌ها بود که اسلام را در جزیرة العرب سربلند کرد، گفت: در آن جنگ گرسنگی به قدری بر اصحاب فشار می‌آورد که سنگ بر شکم می‌بستند تا کمتر احساس گرسنگی کنند.
این مرجع تقلید ادامه داد: شیخ عباس قمی(ره) در منتهی الآمال می نویسد در جنگ تبوک پیامبر اکرم(ص) 30 هزار نفر را سازماندهی و منظم کرد و غذای آنها جو و روغن‌های گداخته بود.
حضرت آیت‌الله سبحانی بر ضرورت علم آموزی مسلمانان تأکید کرد و ابراز داشت:‌اگر امروز غربی ها بر جهان حکومت می کنند به خاطر توجه آنها به علم است و می‌توانند با بی منطقی اهداف خود را در میان مردم جهان اعمال کند.
مسلمانان اگر عالم شوند می توانند بر جهان حکومت کنند
وی افزود: اگر مسلمانان عالم شدند می‌توانند بر جهان حکومت کنند و گرنه با جهالت و گمراهی باید همیشه دست نیاز به سوی کشورهای بیگانه دراز کنیم و زیر سلطه آنها باشیم.
این مرجع تقلید دشمنی ابرقدرت‌ها با ایران را به خاطر استقلال خواهی و علم اندوزی عنوان و بر لزوم ایستادگی بر این ارزش‌ها تأکید کرد و گفت: تحریم‌ها برای منزوی کردن و عدم پیشرفت  ایران طراحی شده است، اگر ملت ایران از خواسته‌های به حق خود کوتاه نیاید تمام تحریم‌ها و فشارهای دشمنان از بین خواهد رفت.
حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به آیات پایانی سوره انشراح، کار و جدیت در اسلام را یاد‌آور شد و ابراز کرد: خداوند به پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید؛ اگر از کاری فارغ شدی خود را به فعالیت دیگری مشغول کن و در این راه زحمت بکش.
وی با اشاره به روایاتی، یکی از معانی آیه «فَإِذَا فَرَغْتَ فَانصَبْ» را انتصاب حضرت علی(ع) به خلافت و ولایت از سوی پیامبر اکرم(ص) دانست و اظهار کرد: این آیه کلی  و درارای مصادیق فراوانی است و یکی از مصادیق آن می تواند بر نصب حضرت علی(ع) به ولایت منطبق شود.
این مرجع تقلید با بیان این که وهابی‌ها با استفاده از آیه آخر سوره انشراح لزوم درخواست و استعانت از پیامبر(ص) را انکار می‌کنند، گفت: پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) واسطه و سبب رسیدن بندگان به سوی پروردگار هستند و شواهد فراوانی در تاریخ وجود دارد که گناهکاران به خانه ایشان می‌رفتند تا برای آنها از درگاه خداوند طلب آمرزش کند.
حضرت‌آیت‌الله سبحانی ادامه داد: توجه به خدا منافاتی با توجه به ائمه اطهار(ع) ندارد و تمسک به اسباب تمسک به خداوند است، خداوند برای ایشان طریقیت قائل است نه موضوعیت، ائمه سبب در افاضه فیض و در عالم تشریع دارای سببیت هستند./927/پ202/ج
  
ارسال نظرات