۰۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۵:۱۲
کد خبر: ۱۳۴۰۱۰
مدیر حوزه علمیه مازندران:

جامعه جهانی نیازمند فرهنگ ناب رضوی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مازندران برگزاری جشنواره امام‌رضا(ع) را احیای فرهنگ تشیع در جهان دانست و گفت: امروز جهان نیازمند فرهنگ ناب رضوی است.
حجت الاسلام طاهري، مدير حوزه علميه مازندران

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران، امروز در دیدار اعضای دبیرخانه جشنواره نامه ای به امام رضا(ع)، یکی از راه‌های بیمه شدن نسل جوان در برابر خطرات، انحراف و آسیب‌پذیری از تبلیغات سوء دشمن را آشنایی با فرهنگ پیامبر(ص) و ائمه (ع) دانست.
 
وی با بیان این که برای آشنایی با فرهنگ رضوی باید از همه ظرفیت های کشور بهره گرفته شود، افزود: آشنایی با فرهنگ رضوی و سیره آن امام همام در ابعاد فکری، عقیدتی و اخلاقی موجب مصون ماندن از آسیب و انحراف های احتمالی خواهد بود.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بهره گیری از سیره عملی امام رضا(ع) بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است، تصریح کرد: یکی از مصادیق بارز ارتباط با خدا، ائمه اطهار (ع) هستند که بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع) در ایران، واسطه خیر و برکت الهی برای مردمان این سرزمین است.

 

حجت الاسلام طاهری نهادینه‌شدن فرهنگ رضوی در ابعاد مختلف زندگی و در میان اقشار گوناگون جامعه را یک ضرورت مهم دانست و گفت: با ترویج این فرهنگ و استفاده از تعلیم و تربیت معنوی در میان مردم به ویژه نسل جوان می‌توانیم در آینده نسلی رشد یافته‌تر و بالنده‌تر داشته باشیم.

 

وی بهترین راه نهادینه شدن فرهنگ رضوی در جامعه را آشنایی نسل جوان با این فرهنگ دینی دانست و خاطرنشان کرد: باید فرهنگ رضوی را از دوران کودکی در میان فرزندان این کشور نهادینه کنیم.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که آحاد جامعه اسلامی باید به سیره و روش علمی و نظری این امام بزرگوار بیشتر توجه کرده و آن را به عنوان یک الگوی عملی در برنامه زندگی قرار دهیم، تصریح کرد: حرکت در مسیر ترویج اندیشه های متعالی امام رضا(ع) جامعه را به سوی سعادت حقیقی رهنمون خواهد ساخت.

 

حجت الاسلام طاهری برگزاری جشنواره امام‌رضا(ع) را احیای فرهنگ تشیع در جهان دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‌های دینی و مذهبی باعث تقویت بنیه اعتقادی و مذهبی نسل جوان می‌شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات