۰۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۱۳۴۰۲۰

همایش بزرگداشت آیت الله ملک حسینی در یاسوج برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری همایش بزرگ گنجینه معرفت ویژه بزرگداشت آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی خبرداد.
آيت الله ملک حسيني

 

کرم الله محمد پور، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در جنوب غرب کشور از برگزاری همایش بزرگ گنجینه معرفت ویژه بزرگداشت آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی، نماینده ولی فقیه درکهگیلویه و بویراحمد، 25 و26 شهریور ماه سال جاری در یاسوج خبرداد. 

وی با اشاره به محورهای این همایش گفت: از مهم ترین محورهای این همایش سیره عملی، زندگی نامه، سیمای آیت الله ملک حسینی در نظر مردم استان و حوادث و رخدادهای سیاسی و اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در سخنرانی های این عالم بزرگوار است، همچنین از تمبر، پوستر و مستند زندگی نامه آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی در این همایش رونمایی می شود.

محمدپور به برنامه های جانبی همایش بزرگ گنجینه معرفت اشاره کرد و ابراز داشت: برگزاری نمایشگاه آثار آیت الله ملک حسینی و رونمایی از برخی آثار منتشر نشده وی از مهم ترین برنامه های جانبی این همایش به حساب می آیند.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به مدت زمان ارسال آثار اشاره کرد و گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به همایش 15 شهریورماه سال جاری خواهد بود.

 

 وی در پایان سخنانش با بیان این که مهلت ارسال آثار تمدید نخواهد شد تاکید کرد: ارسال سی دی و مقاله ارسالی تحت برنامه WORD 2007 با همراه فایل PDF الزامی است.

 

محمدپور با اشاره به شخصیت و جایگاه آیت الله ملک حسینی در جنوب کشور و نقش وی در سرکوب فرقه های ضاله این منطقه ‌خاطرنشان کرد: آیت الله ملک حسینی از گنجینه های با ارزش کشور است که جایگاه وی تا کنون به درستی معرفی نشده است.

 

گفتنی است، آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، در سال 1303 در روستای امام زاده قاسم در تل خسرو کهکیلویه و بویراحمد در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود.

 

وی تحصیلات ابتدایی را در مکان تولدش آغاز کرد و سپس به شیراز رفت و با توجه به علاقمندی زیادی که به فراگیری علوم دینی، ادبیات عرب را خدمت پدرش از علمای برجسته آن زمان آموخت.

 

 در سال های تحصیل علوم دینی از محضر اساتیدی چون فیلسوف بزرگ حکیم احمد دارابی، مرحوم آیت الله آقامیرزا عبدالکریم یزدی حائری بهره برد، در سال 1325به قم رفته و شاگردی اساتیدی چون آیت الله بروجردی، آیت الله خوانساری،‌ امام خمینی(ره) نمود، وی تقریرات امام(ره) را به رشته تحریر درآورد و در سال 40 به درجه اجتهاد نایل آمد.

 

 آیت الله ملک حسینی از سال 41 در کنار امام خمینی (ره) به مبارزات سیاسی پرداخت و در حمله به مدرسه فیضیه مجروح شد و همواره تحت مراقبت و کنترل بود و در سال 52 دستگیر شد ولی طی اعتراضات مردم شیراز و عشایر کهکیلویه و بویراحمد بعد از 2 روز آزاد شد.

 

  لازم به ذکر است، هم اکنون آیت الله ملک حسینی نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری است./9458/ت302/ب 

ارسال نظرات