۰۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۱۳۴۰۸۴
از سوی اداره کل اوقاف خراسان رضوی؛

برنامه های شب میلاد امام حسن مجتبی و شب قدر اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ برنامه های ماه مبارک رمضان در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) و احیای شب های قدر در بقاع متبرکه استان اعلام شد.
برنامه های شب میلاد امام حسن مجتبی و شب قدر اعلام شد
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امر خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام سعید آخوندی عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان هجده بقعه متبرکه در سطح استان خیمه معرفت یا حلقه معرفت و 80 بقعه متبرکه استان نیز نمایشگاه برپا می شود.
سرپرست اداره فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه گفت: 55 محفل انس با قرآن کریم در طی ماه مبارک رمضان برگزار می شود که 20 محفل آن با حضور دو قاری مصری الشیخ عادل الباز سالم السید و الشیخ عبدالناصر سعد عبدالباسط می باشد.
وی همچنین از برگزاری کلاس های تفسیر توسط مبلغان اعزامی به شهرستان ها گفت و افزود: در 41 بقعه جلسات تفسیر برگزار می شود و 86 نفر مبلغ به شهرستان ها اعزام شده است.
حجت الاسلام آخوندی گفت: در نیمه ماه مبارک رمضان با توجه به سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) در بیش از 60 بقعه مراسم میلاد امام حسن مجتبی(ع) برگزار می گردد.
سرپرست اداره فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همچنین از برگزاری مراسم احیاء شب های قدر در بیش از صد بقعه خبر داد و افزود: مراسم احیاء، قرآن به سر گرفتن، قرائت دعای جوشن کبیر، قرائت قرآن و اعمال مخصوص شب های قدر از برنامه های این شب ها در بقاع متبرکه می باشد.
 نام نویسی بیش از 2900 نفر در طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم استان
سرپرست فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه همچنین از نام نویسی بیش از 2900 نفر در طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم خبر داد و گفت: با تدابیر مقام معظم رهبری نسبت به تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه اقدام به تربیت یک میلیون حافظ در طی چهار سال کرده است که در اولین سال آن 100 هزار نفر برنامه ریزی شده است.
حجت الاسلام آخوندی سهم استان را 12 هزار و 500 نفر اعلام کرد و افزود: خراسان رضوی به عنوان مهد قرآنی کشور متعهد گردیده تا از صد هزار نفر، 12 هزار و 500 حافظ را در بقاع متبرکه استان تربیت کند.
سرپرست فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: با گذشت چهارده روز از ثبت نام داوطلبین تاکنون 2940 نفر در این طرح ثبت نام کرده اند و امیدواریم با همت هر چه بیشتر جوانان قرآنی استان بتوانیم بار دیگر شاهد شکوفایی آنان در سطح کشور باشیم.
وی در پایان اعلام کرد: علاقمندانی که مایل به ثبت نام در این طرح هستند می توانند تا پایان ماه مبارک رمضان با مراجعه به ادارات اوقاف شهرستان ها و بقاع متبرکه استان در این طرح ثبت نام کنند./930/د102/ب
ارسال نظرات