۰۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۰:۴۶
کد خبر: ۱۳۴۱۰۳
استاد حوزه علمیه قم خواستار شد؛

زندگی حضرت خدیجه با استفاده از احادیث اهل بیت بازنویسی شود

خبرگزاری رسا ـ مدرس حوزه در مرکز تخصصی حدیث خواستار بازنویسی زندگی حضرت خدیجه‌(س) با استفاده از کلمات اهل بیت‌(ع) در وصف ایشان شد و قلم‌فرسایی اندک درباره شخصیت ایشان را به سبب مظلومیت اهل بیت‌(ع) دانست.
وفات حضرت خديجه

 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمود احمدی میانجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان این‌که شخصیت و جایگاه حضرت خدیجه‌(س) آنچنان که شایسته مقام ایشان است، شناخته نشده، قلم‌فرسایی اندک درباره شخصیت ایشان را به سبب مظلومیت اهل بیت‌(ع) دانست و خواستار تحقیق و بازنویسی زندگی این بانوی مکرم اسلام با استفاده از احادیث اهل بیت‌(ع) شد.
 
وی با اشاره به تلاش دشمنان اهل بیت‌(ع) برای کمرنگ کردن جایگاه و نقش آنان در شکوفایی اسلام، اظهار داشت: دشمنان اهل بیت‌(ع) به سبب مسایل سیاسی سعی کردن فداکاری خدیجه کبری‌(س) را در راه دین پیامبر اکرم‌(ص) کمرنگ جلوه دهند.

استاد مرکز تربیت مدرس حوزه علمیه قم  مظلومیت حضرت خدیجه‌(س) را بی ارتباط با مادری حضرت فاطمه زهرا‌(س) ندانست و گفت: با وجود این‌که تعریف‌ها و توصیفات پیامبر اکرم‌(ص) از حضرت خدیجه‌(س) بسیار بود، اما در مجامع روایی کمتر از ایشان اسمی برده شده است.

وی افزود: حضرت خدیجه‌(س) از بانوان بسیار ممتازی بود که در زمان غربت اسلام کمک‌های بی‌شماری در راه اعتلای نام آن و قدم مؤثری را برای نشر اسلام برداشت و نخستین فردی از زنان بود که اسلام آورد و همین امر در بیان مقام و منزلت ایشان کفایت می‌کند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی میانجی، دنیا آوردن دختری مانند فاطمه زهرا‌(س) را نشان دهنده عظمت روحی و معنوی حضرت خدیجه‌(س) دانست و تصریح کرد: حضرت خدیجه‌(س) از چنان جایگاه و مقامی نزد پیامبر اکرم‌(ص) برخوردار بود که تا زمان حیات، پیامبر اقدام به ازدواج با زن دیگری نکرد.
 
وی با اشاره به تحریف‌هایی که در تاریخ نسبت به حضرت خدیجه‌(س) صورت گرفته است، ابراز داشت: از آنچه در تاریخ مطرح شده به نظر می‌رسد جریانی خود را رقیب حضرت خدیجه‌(س) می‌دانست و حتی بارها برخی زنان به پیامبر اکرم‌(ص) می‌گفتند شما چرا این همه از خدیجه‌(س) که یک پیرزن بود، تعریف می‌کنید.

مدرس حوزه در مرکز تخصصی حدیث با بیان این‌که مظلومیت حضرت خدیجه‌(س) در راستای همان جریانی است که به اهل بیت‌(ع) و حضرت ابوطالب‌(ع) ظلم کردند، گفت: حضرت ابوطالب‌(ع) نقش بسیاری در پیروزی و پیشرفت اسلام داشت، اما مورد بغض جریان‌هایی قرار گرفت، چون پدر امام علی‌(ع) بود مورد بی‌مهری قرار گرفت.
 
وی خاطرنشان کرد: تاریخ اسلام را جریان‌های طرفدار اهل بیت‌(ع) ننوشته‌اند، پس از وفات پیامبر اکرم‌(ص) جریان حاکمیت مدافع و موافق اهل بیت‌(ع) نبود و در رابطه با زندگی این بزرگواران می‌بینیم تاریخ آن طوری که جریان‌های حاکم می‌خواستند تحریف شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی میانجی یادآور شد: مورخان بی‌طرفی که متن تاریخ را بنویسند کم بوده و حتی تاریخ طبری و یا الکامل با توجه به جریان حاکم نوشته‌ شده است مانند جریان رسانه‌ای کنونی نظام سلطه که وقایع را آنگونه که می‌خواهد توصیف می‌کند نه آن طور که هست و این قضیه در مباحث تاریخی نیز اتفاق افتاده است.
 

وی خواستار تحقیق و بازنویسی زندگی حضرت خدیجه کبری‌(س) با استفاده از احادیث اهل بیت‌(ع) در وصف ایشان شد و گفت: زندگی حضرت خدیجه‌(س) در دوران شعب ابی‌طالب و پیش از آن کمتر از سوی تاریخ نویسان اشاره شده که و اندیشمندان حوزوی وظیفه دارند این دوران را با توجه به کلمات اهل بیت‌(ع) بازنویسی کنند. /920/ت302/ن

ارسال نظرات