۰۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۳۴۱۸۱

گذری بر اخبار کوتاه قرآنی و فرهنگی خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری 5 محفل شبی با قرآن در شوش، برپایی نمایشگاه خوشنویسی اسماء حسنی، شرکت 3 هزار و 500 نفر در طرح اوقات فراغت گتوند، برگزاری همایش مهدویت و امنیت پایدار، سر خط مهمترین اخبار قرآنی و فرهنگی خوزستان است.
چند خبر فرهنگي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مرتضی حیدری‌آل‌کثیر، مسئول امور مساجد و امور قرآنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش، اظهار داشت: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، 5 مراسم شبی با قرآن در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی گفت: برگزاری این مراسم با حضور قاریان مطرح شهرستان، از سوی امور مساجد و امور قرآنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش توسط کانون‌ فرهنگی و هنری المهدی(عج) مسجد امام رضا(ع)، علمدار مسجد اباالفضل ‌العباس(ع)، اهل‌بیت(ع) مسجد روستای میثم تمار، خاتم‌الانبیاء مسجد الرسول(ص) و صاحب‌الزمان(عج) مسجد شهر شاوور برگزار می شود.

 وی افزود: اجرای طرح 1446 با شرکت بیش از 1000 نفر در کانون‌های مساجد شهرستان شوش و طرح اندیشه‌های آسمانی شامل دو اردو و برنامه فرهنگی آموزش مفاهیم قرآن، روخوانی و روانخوانی در 50 کانون فرهنگی و هنری این شهرستان از دیگر برنامه‌های امور مساجد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش است که در ماه رمضان اجرا می‌شوند.

 

 برپایی نمایشگاه خوشنویسی اسماء الحسنی

 نمایشگاه خوشنویسی اسماء الحسنی ویژه گرامیداشت ماه مبارک رمضان در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لالی افتتاح شد.

 

سید ستار فاطمی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لالی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ضمن تبریک ماه مبارک رمضان گفت: این نمایشگاه که با هدف گرامیداشت ماه ضیافت الهی برپا گردید مورد استقبال علاقمندان و دوستداران هنر قدسی خوشنویسی قرار گرفت.

 وی افزود: تمامی 40 اثر هنری که به نمایش گذاشته شد از اسماء و القاب خداوند سبحان است که بصورت تایپوگرافی تحریر و در قالب یک اثر ماندگار خوشنویسی پیام خود را به مخاطب می رساند.

 فاطمی اظهار داشت: نمایشگاه خوشنویسی اسماء الحسنی از تاریخ 8 مردادماه تا پایان ماه مبارک رمضان در دو نوبت صبح و بعد از ظهر آماده بازدید علاقمندان و شهروندان شهرستان لالی می باشد.

 

شرکت 3 هزار و 500 نفر در طرح اوقات فراغت گتوند

 رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند از شرکت 3 هزار و 500 نفر در طرح اوقات فراغت این شهرستان خبر داد و افزود: کلاس‌های اوقات فراغت شهرستان گتوند با همکاری 22 کانون فرهنگی هنری مساجد برگزار می‌شود.

 

احمد عبداللهی با اشاره به همزمان شدن طرح تابستانی با ماه مبارک رمضان اظهار داشت: تلاش شده است فعالیت‌ها و کلاس‌های اوقات فراغت امسال با محوریت امور قرآنی طراحی شود.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند افزود: کانون‌های فرهنگی هنری همگی در راستای ارتقای سطح هویت دینی و افزایش معنویت در بین نسل جوان فعالیت می‌کنند.

 عبداللهی تأکید کرد: تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری گامی مؤثر در راستای تخصصی کردن فعالیت‌های هنری و فرهنگی در مساجد است و در این باره برنامه‌ریزی دقیقی سرلوحه کار قرار گرفته است.

 

وی افزود: شهرستان گتوند توان بسیار خوبی در بخش فرهنگی دارد و به این دلیل در سال‌های گذشته در عرصه فرهنگ و هنر و مذهب تلاش‌های بسیار خوبی در این شهرستان شده که نتایج آن محسوس است.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند خاطرنشان کرد: رونق بخشیدن به فعالیت‌های فرهنگی و دینی، استعدادیابی فرهنگی از میان نیروهای مذهبی و تلاش برای شکوفایی استعدادهای موجود در نهادهای مذهبی به ویژه مسجد از اهم فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در شهرستان گتوند است.

 

 برگزاری همایش مهدویت و امنیت پایدار

 همایش مهدویت و امنیت پایدار، با هدف ارتقای سطح امنیت و تبیین راهکارهایی برای ایجاد ارتباط میان مسائل فرهنگی و پایدار شدن امنیت برگزار می شود.

 این همایش سه شنبه دهم مرداد ماه با حضور مقامات نظامی، انتظامی، سیاسی و فرهنگی خوزستان از سوی قرارگاه امنیتی حضرت ابالفضل(ع) خوزستان، در سالن اجتماعات امام رضا (ع) شهرک نفت برگزار می شود./9451/پ203/ب

ارسال نظرات