۰۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۱۳۴۱۹۶
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

تقویت معرفت دینی سد محکمی در برابر شبهه افکنی دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دشمنان با ایجاد شبهه در مباحث دینی همه توان خود را در جهت تضعیف اعتقادات دینی مردم به ویژه نسل جوان به کار گرفته اند، بیان داشت: تقویت معرفت دینی می تواند سد محکمی در برابر شبهه افکنی های نظام سلطه باشد.
نماينده ولي فقيه در گيلان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، امروز در جلسه درس تفسیر سوره احزاب که در رشت برگزار شد به نقش پیامبران الهی در بیان حقایق به مردم اشاره کرد و گفت: انبیاء و اولیای الهی حقایق دینی را به دو شیوه قولی و عملی به مردم بیان می کردند.

 

وی با بیان این که پیامبران الهی از همه ظرفیت های موجود در زمان خود به منظور تبلیغ اسلام ناب بهره می گرفتند، افزود:  جلوگیری از انحرافات و نشان دادن مسیر صحیح به مردم مهم ترین هدف انبیاء و اولیای الهی در تبلیغ عملی بود.


نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که ارزش های اسلامی انسان را در برابر هرگونه انحراف مصون نگه می دارد، تصریح کرد: باید با حرکت در مسیری که اسلام مشخص کرده از توطئه های دشمنان در امان باشیم.


حجت الاسلام والمسلمین قربانی با اشاره به این که دشمنان با ایجاد شبهه در مباحث دینی همه توان خود را در جهت تضعیف اعتقادات دینی مردم به ویژه نسل جوان به کار گرفتند، بیان داشت: تقویت معرفت دینی می تواند سد محکمی در برابر شبهه افکنی های نظام سلطه باشد.


امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنان خود ماه مبارک رمضان را ماه خودسازی و تهذیب درون  دانست و گفت: این ماه پربرکت فرصت مغتنمی برای تمرین تقوا و عمل به دستورات دینی است.


وی همچنین به نقش مبلغان دینی در ترویج  احکام اسلامی در جامعه اشاره کرد و با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصت تبلیغی مناسبی برای روحانیت در جهت تعمیق باورهای دینی جامعه است، خاطرنشان کرد: روحانیت در ماه رمضان تبلیع قولی و بیانی را در دستور کار خود قرار دهد.


نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که متأسفانه شاهد عدم آشنایی برخی از مردم با احکام دینی هستیم، گفت: مبلغان اعزامی به مناطق مختلف باید در این ماه مردم را با احکام اسلامی و مفاهیم دینی آشنا کنند.


حجت الاسلام والمسلمین قربانی با تأکید براین که روحانیت وظیفه رشد فکری و دینی مردم را عهده دار است، گفت: تقویت آراء و افکار هر ملتی می تواند زمینه سعادت و تعالی حقیقی آنها را فراهم کند.


امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنان خود به جنبش بیداری اسلامی اشاره کرد و با بیان این که همه توان غرب، رژیم صهیونیستی و برخی حکام مرتجع منطقه در جهت تضعیف و منحرف کردن این انقلاب ها به کار گرفته شده است، گفت: امروز امت اسلامی باید آگاهانه و هوشیارانه مانع از تحقق اهداف شوم دشمنان در کشورهای خود شوند.

 

وی با اشاره به این که غرب به دنبال از بین بردن عزت و هر چیزی که سبب ترویج و رونق اسلام باشد، است، بیان داشت: دشمنان اسلام و انقلاب برای رسیدن به این هدف شوم خود از همه ابزارهای استفاده می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین ولایت فقیه را رمز پیروزی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف دانست و خاطرنشان کرد: ملت ایران در سه دهه اخیر با تبعیت از ولایت فقیه به کشوری مقتدر در دنیا تبدیل شدند.

امام جمعه رشت با بیان این که عنصر ولایت فقیه از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز همواره نظام اسلامی را به سوی سعادت و تعالی حقیقی هدایت و رهنمون کرده است، بیان داشت: اگر ولی فقیه نبود انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر با مشکلات گسترده‌ای روبه‌رو می‌شد.

حجت الاسلام والمسلمین قربانی با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی به نقش بی بدیل ولی فقیه در نظام اسلامی پی برده اند، گفت: مهم ترین هدف دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون خدشه‌دار‌کردن جایگاه ولایت فقیه در نظام بوده است./950/پ202/ب

ارسال نظرات