۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۱۳۴۲۲۵
آیت الله ناصری:

حضرت خدیجه نخستین زنی بود که ایمانش به درجه کمال رسید

خبرگزاری رسا ـ آیت الله ناصری گفت: اولین زنی که ایمان او به درجه کمال رسید و به ولایت امیرمومنان(ع) ایمان آورد حضرت خدیجه بود در حالی که ایشان سه سال قبل از هجرت رحلت کرد و در عظمت ایشان همین بس که در روایات آمده است بارها خدا و جبرائیل به حضرت خدیجه سلام رساندند.
آيت الله محمد ناصري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری، استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان در درس اخلاق روز دهم ماه مبارک رمضان را به  گرامی داشت سالگرد وفات حضرت خدیجه اختصاص داد و گفت: اسلام آوردن حضرت خدیجه با آن عظمت شخصیتی و ثروت عظیم، کمک فراوانی به گسترش اسلام کرد.

 

وی ادامه داد: حضرت خدیجه (س) پیش از اسلام به نام ملکه سرزمین حجاز شناخته می شد و القاب طاهره، مبارکه، فاضله، صفیه و ملکه بطحاء از القاب ایشان بود؛ البته میان مورخان بر سر این مسأله که آیا حضرت خدیجه پیش از پیامبر(ص) همسر داشته اند یا خیر و اگر داشته اند چند نفر بوده اند اختلاف است.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان ابراز داشت: حضرت خدیجه همواره ملازم پیامبر اکرم ()ص بود و بسیاری اعراب به واسطه حضور او شرم می کردند و به پیامبر گرامی اسلام (ص) آزار  نمی رسانند.  

 

وی اظهار داشت: اولین زنی که ایمان او به درجه کمال رسید و به ولایت امیرمومنان(ع) ایمان آورد حضرت خدیجه(س) بود در حالی که ایشان سه سال قبل از هجرت رحلت فرمودند و در عظمت ایشان همین بس که در روایات آمده است بارها خدا و جبرائیل به حضرت خدیجه سلام رساندند.

 

آیت الله ناصری در پایان گفت: حضرت خدیجه(ص) در هنگام وفات از آن همه اموال، حتی یک کفن هم نداشت و به واسطه حضرت فاطمه(س) از پیامبر(ص) خواستند که عبای خویش را کفن ایشان قرار دهند و در این هنگام جبرائیل نازل شد و عرض کرد خداوند سلام می رساند و می‌فرماید خدیجه همه چیزش را در راه ما داده است و اکنون کفنش به عهده ماست. /929/پ203/ع

ارسال نظرات