۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۱۳۴۲۵۸
نماینده ولی فقیه در لرستان:

تدبر در قرآن زمینه ساز اصلاح اخلاق و رفتار انسان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان، تدبر در قرآن را از عوامل و زمینه های اصلاح اخلاق و رفتار فردی و اجتماعی جوانان برشمرد و تأکید کرد: حضور پرشور جوانان در محافل قرآنی بیانگر علاقه ویژه آنان به تعالیم دینی است.
ميرعمادي امام جمعه خرم آباد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان، شب گذشته در جمع قاریان و حافظان استان لرستان، تدبر در قرآن را از عوامل و زمینه های اصلاح اخلاق و رفتار فردی و اجتماعی جوانان برشمرد و افزود: حضور پرشور جوانان در محافل قرآنی بیانگر علاقه ویژه آنان به تعالیم دینی است.

امام جمعه خرم آباد معرفت و انس با قرآن کریم را  ضروری و لازم برای مسلمانان به‌ ویژه نسل جوان دانست اظهار داشت: جوانان به‌ عنوان مخاطبان اصلی قرآن‌ کریم و کسانی‌که بیشترین تاثیرپذیری از قرآن و تاثیرگذاری بر جامعه را دارند، بیشتر به تلاوت و تدبر در قرآن توجه کنند.

 حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به تأکیدهای مقام معظم رهبری مبنی بر این که جامعه به سمت قرآن روی آورد، گفت: دانشی که ریشه اش در قرآن باشد پایدار خواهد بود؛ چرا که فکر و اندیشه برگرفته از قرآن سعادت انسان را به دنبال دارد.

 

 نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر این که تلاوت و تدبر در قرآن به تاثیر بسزایی بر روح و جان جوانان دارد، بیان داشت: شکوفایی احساسات مذهبی و کمالات دینی یکی از آثار مهم تلاوت و تدبر در قرآن از سوی جوانان است.

 

 وی با بیان این که انس جوانان با قرآن سبب برتری آنان در جامعه می شود، بیان داشت: علاقه و روی آوری جوانان نسبت به قرآن زمینه ساز رشد فضائل اخلاقی در جوانان می شود.

 

 امام جمعه خرم آباد آگاهی بخشی و بصیرت افزایی را یکی دیگر از آثار تلاوت و تدبر در قرآن از سوی جوانان برشمرد و گفت: تلاوت قرآن نور ایمان را در دل جوانان زنده می کند و در دل آنها چراغ آرامش، امید و بصیرت ایجاد خواهد کرد./9464/پ203/ب

ارسال نظرات