۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۱۳۴۲۶۰
شهویور ماه؛

همایش مساجد و جهان اسلام در یاسوج برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد از برگزاری همایش علمی «مساجد و جهان اسلام» در شهریور ماه سال جاری خبرداد.
مسجد

  

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، اولین همایش علمی«مساجد و جهان اسلام» شهریور ماه سال جاری در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

حجت الاسلام رضا قاسمی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری اولین همایش علمی«مساجد و جهان اسلام» در یاسوج، تصریح کرد: مسجد و بیداری اسلامی، جایگاه مساجد در اسلام، نقش مسجد الاقصی در جهان اسلام و اهمیت روز جهانی مساجد را از مهم ترین محورهای این همایش هستند.

این مقام مسؤول به محورهای دیگر این همایش اشاره کرد و گفت: اهمیت و نقش مساجد در توسعه و گسترش دین اسلام، نقش مساجد در جذب و مشارکت جوانان، مساجد و ارتقای فرهنگ و مذهب، نقش مساجد در مقابله با دشمنان اسلام، مساجد مرکز جنبش و حرکت های اسلامی و پیوند مسجد، نماز، دعا و قرآن از دیگر سرفصل های همایش علمی مساجد و جهان اسلام است.

 

حجت الاسلام قاسمی مهلت ارسال مقالات به اولین همایش علمی"مساجد و جهان اسلام" در این استان را 15 مردادماه جاری عنوان کرد و ابراز داشت: این همایش دوم شهریور 1391 در سالن همایش های اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار خواهد شد.

 

 وی با اشاره به پایگاه اطلاع رسانی این همایش یادآور شد: علاقمندان به شرکت در این همایش می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت دبیرخانه مساجد استان به نشانی www.kanoonmasajed.ir مراجعه کنند.

 

وی در ادامه به نقش مساجد در جامعه اشاره کرد و  اظهار داشت: نقطه امید جامعه اسلامی مساجد است و نقش محوری مساجد در پیشبرد اهداف اسلامی حائز اهمیت ویژه ای است.

 مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد مسجد را پناهگاه مردم ستمدیده و مظلوم دانست و خاطرنشان کرد: مسجد همواره سنگری در برابر قدرت های استکباری است و برای وحدت بین مسلمانان و حفظ این روند باید با جدیت کار های ماندگار صورت بگیرد.

 

حجت الاسلام قاسمی با تاکید بر این که مسجد و نظام اسلامی کارکردهای مختلف و گوناگونی دارد و به عنوان مرکز تفکر اسلامی مطرح شده است گفت: یکی از رسالت ‌های مسجد جنبه عبودیت داشتن آن است که از این نظر مسلمانان با حضور در مسجد عبد بودن خود را در برابر خدواند متعال به اثبات می ‌رسانند.

 

وی تاکید کرد: مسلمانان باید از مسجد نهایت استفاده را کرده و به عنوان یک کانون فرهنگی و دینی نیازهای معنوی خود را در این مکان برآورده سازند./9458/د101/ب

ارسال نظرات