۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۱۳۴۲۶۷
در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا ارائه شد؛

پیشنهادها و انتقادهای حوزویان پیرامون نمایشگاه قرآن خوزستان

خبرگزاری رسا ـ مسؤولان، اساتید و طلاب حوزه علمیه با حضور در غرفه خبرگزاری رسا مستقر در ششمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان پیشنهادات و انتقادات خود را در این زمینه ارائه دادند.
افتتاح ششمين نمايشگاه قرآن و عترت اهواز

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ششمین نمایشگاه قرآن و عترت استان خوزستان از 9 مردادماه آغاز شد که به یقین علاوه بر همه آثار مثبت آن، برخی کاستی ها را نیز دارا است، از این رو برآن شدیم تا دیدگاه مسؤولان، اساتید و طلاب مدارس علمیه را در روزهای نخست این نمایشگاه دریافت، جمع آوری و تقدیم کنیم.

 

 حجت الاسلام سید محمد قاضی مرعشی، مدیر فرهنگی منطقه شش دانشگاه آزاد اسلامی اهواز، از تنوع کاری در نمایشگاه نسبت به سال گذشته ابراز خرسندی کرد.

 

وی همچنین ادامه داد: استعداد های هنری و فرهنگی استان به خوبی شناسایی نشده است که پیشنهاد می شود اداره کل فرهنگ و ارشاد خوزستان با تلاش، بانک اطلاعاتی خود را گسترده کرده تا از این ظرفیت ها در نمایشگاه استفاده شود.

 

حجت الاسلام مهدی کارونی، مسؤول دفتر مجمع جهانی اهل بیت(ع) در خوزستان، با تبریک به مناسبت افتتاح این نمایشگاه، آن را کار بسیار مطلوب و مورد نیاز جامعه خواند و افزود: توجه به خدمات و پذیرایی از مراجعه کنندگان جهت جذابیت کار نمایشگاه ضروری است.

 

وی با تأکید بر توسعه حضور ناشران فعال از استان های دیگر همچون خراسان، قم و تهران، گفت: این نمایشگاه باید از لحاظ کیفی و کمی در سطح استان گسترش یابد.

 

حجت الاسلام سعید جعفری، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، با اظهار تأسف از این که نمایشگاه پویایی لازم خود را ندارد، گفت: غرفه های که در نمایشگاه مستقر است فقط برای خرید است در حالی که حضور غرفه هایی جهت پرکردن اوقات فراغت و شناساندن طرح ها و فعالیت های فرهنگی احساس می شود.

 

 وی با بیان این که حضور مؤسسات فرهنگی مذهبی بزرگ کشوری در این نمایشگاه ضروری است، تأکید کرد: می توان از ظرفیت حوزه هنری تبلیغات اسلامی و سایر مراکز فرهنگی هنری و مذهبی استفاده کرد.

 

حجت الاسلام جاسم خضیراوی، امام جمعه کوت عبدالله، عرضه کتب با موضوعات مختلف برای نسل جوان را از راهکارهای مثبت دست اندرکاران این نمایشگاه معرفی کرد و گفت: از دیگر راهکارهایی که می تواند در پیشرفت فرهنگی و دینی جامعه نقش به سزایی ایفا کند برپایی نمایشگاه های قرآنی و دینی در مناطق حاشیه ای شهر ها به ویژه اهواز است تا با توجه به وسعت بالای اهواز، همه بتوانند از این نعمت برخوردار شوند.

 وی  اختصاص بن کتاب برای طبقات مستضعف جامعه را خواستار شد و از اعلام آمادگی کوت عبدالله اهواز برای برپایی نمایشگاه قرآن و عترت خبر داد.

 

 حجت الاسلام سعید جوانمردزاده، استاد حوزه علمیه اهواز با بیان این که وجود چنین نمایشگاه هایی موجب افزایش روحیه مطالعه می شود، گفت: متأسفانه در نمایشگاه تدارکی برای حضور طرح های فرهنگی موفق استان، مساجد فعال، فعالان فرهنگی حوزوی و دانشگاهی جهت شناساندن و ارائه محصولات و پیشنهادات فکری و فرهنگی آنان به جامعه، نشده است.

 

وی همچنین از ضرورت وجود نمایشگاه های موسمی تخصصی و نمایشگاه های دائمی سخن گفت و افزود: در کنار فروش کتاب معرفی فعالیت های فرهنگی استانی نیاز است، همچنین درصد تخفیف بن کتاب ویژه فعالان فرهنگی بیشتر شود.

 

حجت الاسلام نعمت تبار، معاون مدرسه علمیه امام خمینی(ره) از متنوع بودن ششمین نمایشگاه قرآن و عترت سخن گفت و افزود: برخی از کتاب هایی که دنبال آن بودم در این نمایشگاه پیدا کردم.

 

 وی از حضور فعال غرفه های هنری قرآنی، حجاب و غرفه های عرضه کننده کتاب های دفاع مقدس قدردانی کرد و افزود: خواهشی که از مسؤولان مربوطه است تکرار این چنین نمایشگاهی در طول سال و افزایش زمان آن است.

 

 حجت الاسلام سعیدی از دیگر طلاب حوزه علمیه از ضعیف بودن ششمین نمایشگاه قرآن و عترت نسبت به سال گذشته انتقاد کرد و عنوان داشت: برای پویایی این چنین نمایشگاه های فرهنگی باید نظر سنجی شود.

 

سید دانیال موسوی از طلاب حوزه علمیه با اشاره به اهمیت برپایی نمایشگاه قرآن، اظهار داشت: ضعفی که در این نمایشگاه مشهود است عدم چیدن غرفه ها با توجه به انتشارات است، زیرا یک کتاب را می توان در چند غرفه و با یک انتشارت یافت و این یک ضعف است.

 

اصغر غیبی از دیگر طلاب حوزه علمیه اهواز با بیان این که در مجموع وجود چنین نمایشگاه های در جامعه سبب گسترش فعالیت های قرآنی می شود، گفت: مکان نمایشگاه محدود بوده و با توجه جمعیت زیاد بازدیدکنندگان از یک سو و همچنین لزوم گسترش بیشتر این فعالیت ها، توجه جدی مسؤولان به محدویت فضا و تلاش در راستای مکانی وسیع تر ضروری است.


حسین ساعدی، دانشجوی مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع)، با اشاره به این که این نمایشگاه در واقع ترویج فعالیت های قرآنی است، ابراز داشت: این نمایشگاه باید در همه شهرهای خوزستان نیز تشکیل شود.

 

وی با بیان این که مکان نمایشگاه بسیار کوچک و محدود است، تصریح کرد: همچنین قیمت کتاب ها زیاد است که باید گفت هر چه قیمت محصولات نمایشگاه کم باشد استقبال نیز افزایش می شود.


وی در آخر از عدم دعوت اداره کل فرهنگ و ارشاد خوزستان از نویسندگان مطرح استان خوزستان جهت برقراری ارتباط با مردم اظهار نارضایتی کرد و گفت: انتظار می رود که در آینده حتما از آنان دعوت رسمی بشود./9463/پ202/ع

ارسال نظرات