۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۱۳۴۲۷۶

چند خبر فرهنگی از کهگیلویه و بویر احمد

خبرگزاری رسا ـ برگزاری طرح جزءخوانی قرآن کریم در 40 مسجد کهگیلویه، وجود 282 باب مسجد در شهرستان گچساران و برگزاری جلسه ستاد شئون فرهنگی در چرام چند خبر فرهنگی از کهگیلویه و بویر احمد هستند.
اخبار کوتاه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آزاد خردمند، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اهمیت تلاوت قرآن کریم در ماه مبارک رمضان گفت: با هدف استفاده بهتر روزه‌ داران از این برنامه طرح تفسیر قرآن در کنار جزءخوانی اجرا می‌شود.

 وی یکی از ثمرات برگزاری چنین برنامه هایی را آشنایی و انس بیشتر مردم با مفاهیم و مبانی قرآن کریم دانست و تاکید کرد: اجرای این برنامه ها یک جریان فرهنگی کارآمد و موثر در حوزه تبلیغ و ترویج قرآن در راستای نشر و گسترش اندیشه و معارف اسلامی است.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه بیان داشت: برپایی محافل قرآنی در ماه مبارک رمضان می‌تواند نقش بسزایی در راستای قرآن‌آموزی در سطح جامعه به ویژه در بین جوانان داشته باشد.

 

 وجود 282 باب مسجد در شهرستان گچساران

 حجت الاسلام سید عبدالرحیم ملکوتی رییس اداره تبلیغات اسلامی گچساران در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهر به شناخت آسیب های فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: شناخت به موقع آسیب های فرهنگی نقش مؤثر و تعیین کننده ای در سلامت اجتماع و جامعه دارد.

 

 وی تصریح کرد: تقویت و شوق درونی و تلاش برای رشد انگیزه ها، که نیروی محرک انسان به سمت و سوی اهداف هستند از رسالت مهم مدیریت فرهنگی است.

حجت الاسلام ملکوتی در ادامه سخنان خود پاسداری از حرمت انسان را از رسالت های مهم مدیریت فرهنگی عنوان کرد و اظهار داشت: مدیران فرهنگی با وسایل و روش های مختلف، منزلت و حرمت انسانی را در فرهنگ عمومی جامعه به عنوان یک جریان فرهنگی وارد کند.

 وی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: در سطح شهرستان گچساران حدود 208 مسجد وجود دارد که فعالیت های متنوعی در ماه مبارک رمضان انجام می دهند. 

 برگزاری جلسه ستاد شئون فرهنگی در چرام

 حجت الاسلام حسین مرادی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی چرام، در جمع مبلغان این شهر با اشاره به وظایف سنگین مبلغان در این برهه حساس آگاهی بخشی در تمام مسائل روز برای مردم محروم و روستا نشینانی که به وسایل ارتباط جمعی دسترسی ندارند.

 

وی همچنین اجرای برنامه های دینی ،فرهنگی،قرآنی را از وظایف مبلغان دانست و خاطرنشان کرد: با حضور در بین خانواده ها و برپایی مجالس و محافل قرآنی زمینه جذب جوانان به مساجد را بیش از پیش فراهم نمایید.

 در ادامه این جلسه حجت الاسلام جعفر طزری امام جمعه چرام، ضمن تبریک حلول ماه آمرزش گناهان ،مبلغان را واسطه فیض بین خداوند و انسانها عنوان کرد و بیان داشت: علاوه بر اینکه خود از برکات ماه مبارک رمضان بهره مند می شوند ،دیگران را از این نعمت الهی بهره مند می سازند و این خود نعمت بزرگی است./9458/د101/ب

ارسال نظرات