۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۱۳۴۲۷۹
استاد حوزه ودانشگاه:

در تمام ادیان ابراهیمی بر مسأله عفاف و حجاب تأکید شده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جایگاه حجاب و عفاف در بین مردم ایران گفت: کسانی که نافی عفاف و حجاب و خواستار باز بودن فضای حجاب در ایران هستند مسلمان و ایرانی اصیل نیستند.
حجت‌الاسلام صادق گلزاده

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدصادق گلزاده، مدیرکل اطلاع‌رسانی و مشارکت‌های فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران خبرگزاری رسا به مسأله حجاب و عفاف در جامعه بشری پرداخت و گفت: بحث حجاب و عفاف بحث بسیار مهم و متعالی است ولی متأسفانه به دلیل نبود اطلاع رسانی مطلوب و نبود توجه و بررسی کافی حتی در بین دوستان نیز غریب و ناشناس است.

وی با اشاره به بحران های فرهنگی و اجتماعی در جامعه بشری و انتقاد شدید غربی ها و دشمنان در بحث حجاب و عفاف افزود: حجاب و عفاف امری فطری و بشری است و فطرت هر انسانی توجه ویژه‌ای به حریم های خصوصی و حفظ بخشی از دارایی‌های خود دارد و این فطرت بشریت قابل نفی نیست.

مدیرکل اطلاع‌رسانی و مشارکت‌های فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی مستندات جوامع غیر دینی و رفتار انسان‌های اولیه را از دلایل مهم فطری بودن حجاب و عفاف در طول تاریخ  دانست و افزود: در مطالعه و گزارش  علمی غرب‌ ها و کسانی که خود نافی حجاب هستند به وضوح دیده می شود که در مجامع غیر دینی مانند آفریقا، شرق و غرب قبل از مسحیت و  همچنین بررسی رفتار انسان‌های اولیه مبنی بر پوشاندن جزئی از بدن خود با شاخ  و برگ به موضوع حجاب در طول تاریخ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است.

استاد حوزه و دانشگاه در تقسیم بندی دیگر حجاب را امری دینی، مذهبی و الهی عنوان و خاطر نشان کرد: امر مسلم در ادیان ابراهیمی ماننداسلام و مسیحیت اصیل و یهودیت اصیل این است که هیچ یک از این ادیان با وجود تنوع در طول تاریخ نافی مطلق حجاب نبوده‌اند و تنها دین‌هایی که قرائت بشری است با موضوع حجاب و عفاف مخالفت می‌کنند.

حجت‌الاسلام گلزاده رفتار غربی‌ها در موضوع حجاب و عفاف را دوگانه ارزیابی کرد و افزود: مسیحیت  سه رکن اساسی دارد که مهم ترین آن‌ها دل بستگی و گرایش به حجاب است، از‌این‌رو وقتی رفتار حضرت مریم(س) و حضرت عیسی(ع) را بررسی می‌کنیم با مسأله حجاب و عفاف رو‌به‌رو می‌شویم، این در حالی است که غربیان سعی می‌کنند حجاب را نفی کنند.  

این استاد حوزه و دانشگاه حجاب را از ضروریات دین اسلام عنوان کرد و افزود: در بین تمام مذاهب اسلامی با وجود قوت، ضعف و کمی و زیادی موضوع حجاب مورد اتفاق همه است و سیره، سنت و حقیقت اسلام  بر حجاب و عفاف تأکید دارد، به طوری که منکر حجاب به نحوی منکر دین است.

حجت‌الاسلام گلزاده به جایگاه حجاب پیش از اسلام در جامع ایرانی پرداخت و خاطر نشان کرد: مطالعه آثار باستانی، نقاشی‌ها و تصاویر موجود در اماکن و کتاب‌های تاریخی قبل و بعد از زرتشت نشان می دهد که موضوع حجاب وعفاف همواره مورد توجه مردم ایران اعم از زن و مرد بوده است و کسانی که نافی حجاب در ایران هستند مسلمان و ایرانی اصیل نیستند و سخن از باز بودن فضای حجاب سخن بشری و ایرانی نیست.

این کارشناس عرصه فرهنگی در ادامه سکوت جوامع شرقی و پذیرفتن حقوق بشری که غربی‌ها قرائت کرداند را مورد نقد و بررسی قرار داد و ابراز داشت: ظلم بزرگی است که عده‌ای با کمی جمعیت  قرائت خود را به عنوان حقوق بشر در اختیار مردم قرار دهند. قرائتی که با مرام و گذشته آنان تنافی دارد و متاسفانه جبهه‌های صاحب فرهنگ به ویژه مشرق زمین باید به دست و پای آن‌ها بیافتند و با خواری و تزلزل بخواهند که این حقوق بشری را درست اجرا کنند.

وی در پایان گفتار و رفتار غربی‌ها در مسأله حجاب و عفاف را منافی هم دانست و از سکوت جوامع اسلامی ابراز تاسف و تأکید کرد: غربی‌ها در نگاه سکولار می گویند هر انسانی دارای یک رای است این در حالی که بانوی محجبه را به جرم حجاب به پای میز محاکمه می‌برند و آشکارا به شهادت می‌ رسانند و از حق تحصیل علم باز می دارند؛ تمام این مشکلات بخاطر نبود بحث‌های عمیق و نگفتن حرف‌های منطقی اسلام به آن‌ها است. /9193/پ202/ن

ارسال نظرات