۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۱۳۴۲۸۱

اخلاق حسنه مهمترین عامل اعتماد مردم به پلیس است

خبرگزاری رسا ـ رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی با تاکید بر برخورد مناسب پلیس با مردم گفت: اخلاق حسنه مهمترین عامل گرایش و اعتماد عموم به پلیس است.
حجت‌الاسلام اسلام غلامي، رييس عقيدتي سياسي فرماندهي انتظامي آذربايجان شرقي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام اسلام غلامی، رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی، امروز در جمع کارکنان و روحانیان دفاتر عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان اظهار داشت: راهکارهای متعددی برای تحقق هدف مهم نیروی انتظامی که پیشگیری از وقوع جرم است، اجرایی شده که هر یک تا حدودی نتیجه بخش بوده اند، اما هیچ یک به اندازه گسترش معنویت، اخلاق و نقش دین در زندگی بشر مؤثر نبوده است.

 

وی کاهش جرائم در ماه مبارک رمضان را نشان از تاثیرگذاری فضای معنوی حاکم بر کشور در اقشار مختلف جامعه دانست و ادامه داد: اعتقاد بر این است که بایستی یک عامل درونی در انسان مانع زیر پا گذاشتن قانون و یا قانون‌گریزی باشد، که البته این مسأله بدون توجه به نقش دین در زندگی محقق نخواهد شد.

 

رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی ارتقای معنویت جامعه را عامل اصلی پیشگیری از وقوع جرائم دانست و افزود: باورها و اعتقادات دینی و مذهبی عامل مهم مبارزه و مقابله با هرگونه جرم و آسیب اجتماعی محسوب می شود.

 

حجت الاسلام غلامی با بیان این‌که رویکرد پلیس بر جامعه محوری بودن است و بدون مشارکت اقشار مختلف مردم پیشگیری انتظامی و قضایی کارساز نیست، افزود: اگر مردم با آگاهی و اطلاعات لازم زمینه های وقوع جرم را از بین ببرند و یا به حداقل برسانند در واقع هم به امنیت خود و امنیت جامعه کمک کرده و پلیس را در مسیر تحقق این هدف مقدس یاری خواهند کرد.

 

وی در ادامه با بیان این‌که پلیس باید با مردم تعامل داشته و موجبات اعتماد و رضایت اقشار مختلف را فراهم کند، تصریح کرد: اخلاق حسنه مهمترین عامل گرایش و اعتماد عموم به پلیس است، نباید هرگز با رفتار بد و دور از شأن مردم، آحاد جامعه را نسبت به پلیس و نظام بدبین کنیم.

 

رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان در بخش دیگری از سخنان خود سیره عملی پیامبر اکرم (ص) را بهترین الگوی رفتاری برای پلیس دانست و اظهار داشت: رمز موفقیت پیامبر اسلام(ص) اخلاق حسنه و کردار نیک ایشان بود، البته امروز ضریب اعتماد مردم به نیروی انتظامی بیشتر شده که این موضوع به رفتار نیک و خوب پلیس با مردم برمی‌گردد.

 

حجت الاسلام غلامی مشارکت مردمی را لازمه تحقق امنیت پایدار دانست و تاکید کرد: بهترین کار نیروی انتظامی رفتار ‌و برخورد خوب با مردم است، رفتار خوب خود شاکله اعتماد مردم به نیروی انتظامی بوده و رمز موفقیت نیروی انتظامی نیز همین اعتماد مردم است./935/پ203/ب

 

ارسال نظرات