۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۱۳۴۳۴۱
آیت الله شبستری:

ماه رمضان فرصتی برای تدبر در آیات قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری گفت: ماه مبارک رمضان و لحظات معنوی ضیافت الهی، فرصتی مغتنم برای درک حقایق و تدبر در آیات قرآن کریم است.
آيت الله شبستري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در مراسم آغاز  بیست و یکمین دوره مسابقات قرآنی تبریز، اظهار داشت: درک مفاهیم عالی آیات قرآن کریم، مقدمه‌ای برای عمل به آموزه‌های الهی این مصحف شریف است.

 

وی با تاکید بر این‌که بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه بشری به‌ویژه جوامع اسلامی نشأت گرفته از بی‌توجهی به آموزه‌های قرآنی است، خاطرنشان کرد: سعادت جوامع بشری در گرو عمل به آموزه‌های قرآنی است، هرگونه غفلت در این زمینه، موجب بروز انحرافات آشکار عقیدتی و رفتاری خواهد شد.

 

امام جمعه تبریز با بیان این‌که قرآن کتاب آسمانی و راهنمای راستین و صدیق تمامی بشریت است، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان و لحظات معنوی ضیافت الهی، فرصتی مغتنم برای درک حقایق و تدبر در آیات قرآن کریم است.

 

آیت الله شبستری ادامه داد: در ماه مبارک رمضان نباید تنها به قرائت قرآن اکتفا کرد، چراکه روزها و شب‌های با فضیلت ماه رحمت و مغفرت فرصتی مغتنم و مناسب برای انس بیشتر و درک مفاهیم این کتاب الهی است، مهجوریت قرآن در دیگر ایام سال و یا توجه صرف در ماه رمضان به ضرر جامعه اسلامی خواهد بود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که تدبر، فهم دقیق و عمل به آیات قرآن نیاز امروز جامعه اسلامی است، گفت: تفسیر به رای و غلط از آیات قرآنی موجب کج‌فهمی از آموزه‌های اصیل دینی می شود، مساله‌ای که طی سالیان گذشته و از صدر اسلام تاکنون موجب بروز بسیاری از بحران‌های فکری و عقیدتی بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: همراه با قرائت آیات الهی باید بر معانی و توصیه های آن توجه بیشتری شود تا بتوان از فیوضات قرآن بهره کافی را برد، در غیر این‌صورت نه تنها قرائت قرآن حاصلی برای فرد نخواهد داشت، بلکه شأن و عظمت حقیقی این کتاب آسمانی نیز رعایت نشده است.

 

بنا بر این گزارش، بیست ویکمین دوره مسابقات قرآن کریم شهر تبریز در بخش های حفظ، قرائت و درک مفاهیم قرآن در دو مقطع سنی زیر و بالای 16 سال، با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و دارالقرآن تبریز، سپاه عاشورا و سپاه ناحیه امامت تبریز در مسجد حکم آباد برگزار می شود./935/پ202/ب

ارسال نظرات