۱۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۰:۵۱
کد خبر: ۱۳۴۳۷۸
استاد حوزه علمیه آمل:

مدعیان اسلام منهای روحانیت در پی اسلام آمریکایی هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که کسانی که طرح اسلام منهای روحانیت را مطرح می کنند به هیچ عنوان خود اسلام را نیز قبول ندارند، ادامه داد: همه تلاش این افراد نابودی کامل اسلام ناب و حقیقی است.
حجت الاسلام طباطبايي، استاد حوزه علميه امام حسن عسکري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید محمدتقی طباطبایی، استاد دروس عالی حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل، روز گذشته در جمع نمازگزاران مسجد هدایت آملی با بیان این که انسان عصاره عالم است، خاطرنشان کرد: خداوند منان انسان را عجیب تر و پیچیده تر از همه مخلوقات آفرید و بهترین نعمت ها را در اختیار او قرار داد.


مبلغ دینی در قاره آفریقا با اشاره به این که انسانی که با عظمتی شگفت انگیز خلق شد دوباره برانگیخته می شود، یادآور شد: کاری در نزد ایزد منان سخت و ناشدنی نخواهد بود و اراده حضرت حق راهگشای همه مسائل است.


این استاد حوزه علمیه آمل گفت: خداوند یکتا و همتایی ندارد ولی کافران نمی خواهند این حقیقت را در درک کنند و به سوی بت هایی می روند که آفریده دست خود آنان است و دلیل این اقدام را باید در عدم تعقل این افراد دانست.


امام جمعه سابق شهر وین اتریش با بیان این که بهترین خلقت در آفرینش انسان است، گفت: خداوند متعال این جهان را به بهترین نحو ممکن برای او به وجود آورد و همه عالم را در تسخیر انسان قرار داد و آیا روا نیست که انسان قدردان حق تعالی باشد و شکر او را به جای آورد.


وی با بیان این که حکمت الهی نقش ارزنده ای در آفرینش انسان داشته است، خاطرنشان کرد: پروردگار با نظمی شگفت انگیز و ظرافتی ارزنده این انسان را که از نطفه ای ایجاد گردید به وجود آورد و شرایط و لوازم تکامل و معنویت را برای وی مهیا ساخت.


این استاد دروس عالی حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که عده ای معتقد بودند که اسلام منهای روحانیت باید وجود داشته باشد، تصریح کرد: اسلام منهای روحانیت، اسلام منهای پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) خواهد بود.

 

وی با بیان این که باید از افرادی که چنین مسائلی را مطرح می کنند پرسید که چه کسانی این دین را با تلاش و اهتمام فراوان به شما انتقال دادند، یادآور شد: تنها راه درک تعالیم و معارف اسلامی از سوی فردی اسلام شناس امکان پذیر است و ادعای شما همانند آن می ماند که طب را منهای پزشکی قرار دهیم که این امر امکان ندارد.

 

حجت الاسلام طباطبایی طرح اسلام منهای روحانیت را یک طرح سخیف و استعماری دانست و خاطرنشان کرد: اسلام ناب با تلاش و از خودگذشتگی علما و فقها امروز به جایگاه اصلی خود در عرصه جهانی دست یافته است.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که کسانی که طرح اسلام منهای روحانیت را مطرح می کنند به هیچ عنوان خود اسلام را نیز قبول ندارند، ادامه داد: همه تلاش این افراد نابودی کامل اسلام ناب و حقیقی است./950/پ202/ب

ارسال نظرات