۱۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۱۳۴۴۴۶
آیت الله ناصری:

ترکیه، قطر و عربستان از اقدام علیه سوریه متضرر و پشیمان خواهند شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در یزد، اقدامات آمریکا و صهیونست ها علیه سوریه را در راستای خنثی سازی آثار بیداری اسلامی در منطقه دانست و گفت: در کارهای آنها هیچ هدف عقلایی و انسانی که به نفع سوریه و مردم منطقه باشد وجود ندارد.
حجت الاسلام والمسلمين ناصري امام جمعه يزد

 

آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اتفاقات سوریه را ناشی از بی‌عدالتی در عرصه بین المللی دانست و تصریح کرد: این حرکت استکبار جهانی و صهیونیست ها برای خنثی سازی بیداری اسلامی و تلاش برای منحرف ساختن این حرکت عظیم است؛ در اقدامات مستکبران علیه سوریه هیچ هدف عقلایی و انسانی که به نفع این کشور و مردم منطقه باشد وجود ندارد.

وی ناکامی آمریکا و رژیم صهیونیستی در عراق، افغانستان و لبنان را زمینه ساز توطئه علیه سوریه دانست و گفت: آنها سوریه را مزاحم  پیشبرد اهداف خود در منطقه می دانند و می خواهند با فروپاشی دولت آن سد نفوذ سایر کشورها را بشکنند.

نماینده ولی فقیه در یزد با تأکید بر این‌که حمایت همه جانبه استکبارجهانی از شورشیان سوری برای برقراری دموکراسی در آن کشور نیست، گفت: آنها به دنبال منافع و اهداف خود هستند؛ مگر درعربستان و قطر دموکراسی حاکم است که مورد حمایت آمریکا هستند؟ اگر واقعا به فکر مردم سوریه هستند چرا حرف مردم بحرین و یمن را گوش نمی دهند و از آنها حمایت نمی کنند؟

عربستان و قطر بر شاخه نشسته و بُن می برند

آیت الله ناصری در خصوص حمایت‌های ترکیه از آشوب گران سوریه، اظهارکرد: ترکیه فکر می کند سقوط دولت سوریه به نفع کشورشان است در صورتی که اگر این اتفاق بیفتد و دولتی گوش به فرمان استکبار جهانی روی کار آید، با وسوسه و تحریک کردها که همواره در دستور کار مستکبران بوده است، ترکیه نیز دچار مشکل خواهد شد.

وی افزود: عربستان و قطرمست پول های نفت هستند و نمی دانند که بر سرشاخ نشسته و بن می برند؛ اگر دولت سوریه تغییر کند تبعات این توطئه آمریکایی‌ها دامن‌گیر آنها خواهد شد.

امام جمعه یزد با اشاره به موقعیت جغرافیایی سوریه و مرز مشترک آن با اسرائیل، خاطرنشان کرد: بیداری برخی کشورهای اسلامی موجب تضعیف رژیم غاصب صهیونیستی شده است، آمریکا و اسرائیل در تلاش اند با براندازی سوریه بتوانند با خیالی آسوده اهداف خود را پیگیری کنند، اگر خواستند به حزب الله ضربه بزنند، سدی در مقابل خود نداشته باشند و همچنین دست یابی آنها به عراق آسان تر شود.

آیت الله ناصری تفرقه افکنی بین اقوام و مذاهب را یکی از حربه های دشمنان اسلام برای جلوگیری از اتحاد و بیداری اسلامی دانست و گفت: آنها چنین اختلافاتی را به سوریه تزریق می کنند و با برانگیختن تعصبات گروهی و هیاهوی تبلیغاتی سعی دارند نقش بیگانگان را در این جنجال آفرینی مخفی کنند./928/ت302/ج

ارسال نظرات