۱۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۱۳۴۴۷۴
محقق مؤوسسه امام خمینی قم:

عدم توجه به مفاهیم قرآنی ریشه مشکلات جامعه بشری است

خبرگزاری رسا ـ محقق مؤوسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) قم با اشاره به این که ریشه مشکلات جامعه در عدم توجه به تعالیم قرآنی است، گفت: باید از این کلام نورانی به منظور دستیابی به سعادت، تکامل و معنویت خویش بهره گیریم.
محقق مؤسسه امام خميني قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام حسن محمودی، محقق مؤوسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) قم،  شب گذشته در مراسم نورانی عصری با شهدا در گلزار شهدای آستان مقدس امام زاده ابراهیم (ع) آمل با بیان این که شهدا عند ربهم یرزقون هستند، خاطرنشان کرد: دلیل این همه عظمت و جایگاه برای شهدا بدین سبب است که آنان در ابتدای امر بذر معرفت را در دلهای خود کاشتند و با جهل و اسطوره های آن در طول حیاتشان به مبارزه پرداختند.


وی گفت: میل دنیایی شهدا در این بود که جز حرف معشوق ازلی و ابدی در آنان جاری نبود و همه تلاش آنان این بود که عالم مترنم به ذکر معبود باشد.


حجت الاسلام محمودی با بیان این که شهدا برای ترویج ارزش های اسلامی تلاشی ارزنده داشتند، یادآور شد: آنان مبارزه ای شایسته با اسطوره های فساد که انسانیت آدمی را به زیر سؤال می بردند داشته و برای ترویج کرامت انسانی گام های استواری برداشتند.


محقق مؤوسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) قم با تاکید بر این که یکی از دلایل ماندگاری شهدا ایمان و تقوای والای آنان بود، خاطرنشان کرد: ایمان حقیقتی قلبی است که پروردگار عالم از همین وراء برای آنان ظهور می کند.


وی گفت: دل خود را باید خدایی کنیم تا پاک شود و گرنه چیرهای غیرخدایی در ما خطور کرده و عاقبت سخت و مشکلی را برای ما به وجود خواهد آورد.


حجت الاسلام محمودی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که دشمن با انواع حربه ها درصدد است تا ارزش های دینی را در جامعه کم رنگ کند، یادآورشد: انسان باید با درک معارف و مفاهیم والای دینی خود را در برابر این دشمنی ها محافظت کرده و فریب نقشه های شوم دشمنان را نخورد.


محقق مؤوسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) قم با اشاره به این که ریشه مشکلات جامعه در عدم توجه به تعالیم قرآنی است، گفت: باید از این کلام نورانی به منظور دستیابی به سعادت، تکامل و معنویت خویش بهره گیریم و زندگی خود را آمیخته با این کلام ارزنده نماییم تا بتوانیم در سایه الطاف نورانی آن قرب الی الله را به دست آوریم./950/پ202/ب

ارسال نظرات