۱۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۱۳۴۵۱۶
علامه نابلسی:

فاجعه ای اجتماعی در لبنان اتفاق افتاده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) شهر صیدا در لبنان نسبت به عقب گرد این کشور هشدار داد و مسؤولان را به ادای وظیفه و خدمت به ملت فراخواند.
علامه شيخ عفيف نابلسي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت الانتقاد، علامه شیخ عفیف النابلسی، مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) در شهر صیدای لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته این شهر، اوضاع خدماتی در لبنان را فاجعه توصیف کرد و گفت: تحولاتی که در زمینه اجتماعی در لبنان انجام می گیرند فاجعه ای تمام عیار است، ملت خواهان خدمات بیشتر نیستند و تنها خدمات ضروری نظیر آب و برق را مطالبه می کنند.
 
وی نسبت به پسرفت لبنان ابراز شگفتی کرد و افزود: پسرفت و عقب گرد مسائل در کشوری که به جای پیشرفت در حال پسرفت است جای تعجب و شگفتی دارد، اگر وضعیت کنونی ادامه پیدا کند شاهد حضور مردم در خیابان ها و گسترش اعتراضت خواهیم بود.
 
علامه نابلسی نسبت به لبریز شدن صبر مردم هشدار داد و تصریح کرد: چگونه ممکن است مردم خشمگین نشوند و به فکر انتقام نباشند و به خیابان ها نیایند در حالی که می بینند مسوولان و رهبران تنها در صحنه هایی که فتنه های مذهبی و طایفه ای بیداد می کند حضور می یابند و پیروان خود را به خشونت فرامی خوانند.
 
خطیب جمعه شهر صیدا ادامه داد: مسؤولان در حال سنگربندی مذهبی و طایفه ای و شوراندن مردم علیه یکدیگر هستند، اما در زمانی که کشور به فداکاری و خدمت نیازمند است همه از صحنه محو می شوند و مسؤولیت را به گردن مردم می اندازند.
 
وی نسبت به ادامه مشکلات مردم ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: درد مردم را با تمام وجود احساس می کنیم و در اوج مشکلات در کنار آنان می ایستیم و ایجاد تغییرات واقعی در معادله ملی و در اندیشه های حکومت را خواستاریم، زیرا وظیفه مسوولان خدمت به ملت است نه اینکه در گوشه ای بیاستند و شاهد رخ دادن فاجعه ای علیه لبنانی ها باشند./980/ب902/ک
 
 
 
 
ارسال نظرات