۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۱۳۴۵۶۸

تبیین تاریخ ایران اسلامی در برنامه«دیار سلیمان» رادیو معارف

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با حضور در برنامه«دیار سلیمان» رادیومعارف به تبیین تاریخ اسطوره‌ای ایران و پیوند آن با تاریخ انبیاء می پردازد.
راديو معارف

 

به گزارش خبرگزاری رسا،  دکتر سید حسین فلاح زاده، عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، چندی است که به عنوان کارشناس در برنامه«دیار سلیمان» رادیومعارف حضور مستمر دارد.

این برنامه عصرهای روز جمعه از رادیو معارف با هدف تقویت هویت ملی و دینی جوانان این مرز و بوم تهیه  و پخش می‌شود.‌

بر اساس این‌ گزارش، در حال حاضر مباحث این برنامه به تاریخ ایران باستان اختصاص دارد و قرار است در برنامه های آینده به ایران اسلامی ، چگونگی پذیرش اسلام  از سوی ایرانیان و ... بپردازد.

دکتر فلاح زاده در چهار برنامه ای که تاکنون پخش شده است مباحثی مقدماتی درباره ضرورت و اهمیت تاریخ، فواید و جایگاه آن در اندیشه دینی مطرح کرده و آن‌گاه به موضوعاتی چون تاریخ اسطوره ای ایران و پیوند آن با تاریخ انبیاء پرداخته است.

قراراست در برنامه‌های دیگر به  مباحثی چون تاریخ و تمدن عیلام، ماد، هخامنشیان، سلوکیان، اشکانیان، ساسانیان و سپس به دوره ایران اسلامی پرداخته شود.

اعتقادات دینی و میراث تمدنی ایران در عصر باستان نقطه ثقل برنامه دیار سلیمان است و رویکرد دکتر فلاح زاده به ایران باستان در این برنامه نقطه تقابل دو رویکرد باستان گرایی افراطی و نفی ایران باستان است./919/د102/ن

 

ارسال نظرات