۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۱۳۴۵۷۱
حجت الاسلام رفعتی:

عربستان و قطر با فرار به جلو به دنبال نجات از سقوط هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی حوزه علمیه قم، در خصوص علت اقدامات ترکیه علیه سوریه گفت: آنها می خواهند همانند دوره عثمانی رهبری امت اسلامی را به عهده گرفته و اسلام آمریکایی را رواج دهند.
حجت الاسلام عباس رفعتي

 

حجت الاسلام عباس رفعتی رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، هدف استکبار از دخالت دادن ترکیه در مسأله سوریه را نوعی مقابله با بیداری اسلامی دانست و اظهار داشت: عملکرد دولت ترکیه هماهنگ با آمریکا است و آنها می خواهند با مطرح کردن این کشور اسلام آمریکایی را ترویج کنند و همانند دوران عثمانی، رهبری امت اسلامی را به عهده این کشور بگذارند.

وی افزود: کسانی که در ترکیه با داعیه اسلام روی کار آمدند، اسلام نمایانی هستند که از روحیه اسلام خواهی مردم ترکیه سوء استفاده کردند تا بتوانند به قدرت برسند و به هیچ وجه اجازه نمی دهند اهداف اسلام واقعی در این کشور پیاده شود؛ آنها در صدد به انحراف کشیدن اسلام خواهی مردم هستند.

عربستان و قطر با فرار به جلو می خواهند حکومت خود را از خطر سقوط نجات دهند

رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی حوزه علمیه قم، در خصوص حمایت برخی کشورهای عربی از جمله عربستان و قطر از شورشیان سوری، گفت: این کشورها دچار بحران داخلی شده اند و برای حل آن سعی می کنند اذهان را به یک جریان فرامرزی معطوف کنند تا خود را از این مهلکه نجات دهند.

حجت الاسلام رفعتی، اقدام برخی کشورهای عربی علیه سوریه را فرار به جلو دانست و تصریح کرد: آنها برای مردم سوریه دلسوزی نمی کنند بلکه برای حفظ قدرت خود و برای توقف روند بیداری اسلامی دست به این کار زده اند و می دانند سقوط دولت بشاراسد به نفع شان است.

بحران سوریه انتقام استکبارجهانی به دلیل حمایت‌های آن از ایران و لبنان است

وی بحران سوریه را انتقام استکبار جهانی به دلیل حمایت های این کشور از ایران و مقاومت لبنان عنوان کرد و گفت: در 8 سال جنگ تحمیلی برخلاف اعراب سرسپرده آمریکا، سوریه همواره در کنار ایران بود، همچنین در جنگ 33 روزه نیز سوریه در کنار حزب الله و حامی آنها بود و از این رو استکبار در صدد است به نوعی پاسخ آن حمایت ها را به سوریه بدهد.

معاون ارتباطات مرکز مطالعات راهبردی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره فروپاشی برخی حامیان رژیم غاصب صهیونیستی از جمله حسنی مبارک دیکتاتور مصر، ابرازداشت: تقویت روز به روز بیداری اسلامی و تمایل به اسلام گرایی، آنها را به این فکر فرو برده که برای جلوگیری از ادامه روند شکست ها در بحرین، عربستان و یمن، حکومت سوریه را به سقوط بکشانند و نفوذ شیعیان در منطقه را نیز کاهش دهند.

وی با بیان این‌که تشکیل مجامع بین المللی از سوی آمریکا و سایر کشورهای استکباری برای رسیدن به اهداف و زیاده خواهی‌های خودشان است، گفت: آنها تا وقتی که بتوانند با سوء استفاده از این سازمان‌ها به صورت قانونی به تجاوزات خود ادامه دهند خود را طرفدار حقوق بشر و تابع این مجامع معرفی می کنند، چنان که دیدیم در افغانستان، عراق و لببی به این نحو عمل کردند.

رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: زمانی که سازمان‌های جهانی نتوانند آنها را در پیشبرد اهداف‌شان کمک کنند، آن گاه پرده از از چهره پلیدشان کنار می زنند و حقوق بشر را به نحو دیگری تعریف می کنند و بشر را محدود به عده خاصی می دانند./928/ت302/ج

ارسال نظرات