۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۱۳۴۶۵۰
استاد حوزه علمیه قم:

تبلیغ صحیح زمینه ساز ترویج دانایی جامعه خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: باید با تبلیغ صحیح این افراد را از جهل بیرون آورده و به سمت دانایی و آگاهی حرکت داد که این امر زمینه ساز تحولات اساسی در زندگی آنان خواهد شد.
تبليغ ديني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام عباس اردشیر لاریجانی، استاد حوزه علمیه قم، امروز در جمع نمازگزاران شهرستان آمل در تشریح مفهوم انسان غافل و جاهل گفت: جهل به دو دسته مرکب همانند عده ای که برای تقرب الی الله به سوی امام حسین(ع) و یاران باوفایش شمشیر کشیدند و نیز بسیط تقسیم می شود که در دسته دوم این افراد نمی دانند اصلا موضوع  از چه قرار است و دلیلش این است که افرادی از این دست نه مکتب و مسجد دیده اند و نه از امکانات لازم به منظور آگاهی برخوردار بودند.


وی با بیان این که افرادی در برخی نقاط  کشور چنین اوضاعی دارند و باید در راستای تفهیم و ترویج مفاهیم دینی برای این قشر جامعه کوشا بود، یادآور شد: باید با تبلیغ صحیح این افراد را از جهل بیرون آورده و به سمت دانایی و آگاهی حرکت داد که این امر زمینه ساز تحولات اساسی در زندگی آنان خواهد شد.


استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که افراد جاهل دارای ضعف فکری و معرفتی می باشند، خاطرنشان کرد: این افراد به دلیل معذور بودن یا به اعراف می روند که حد فاصل بهشت و جهنم است و یا به بهشت می روند که از این دو حال خارج نیست و به جهنم نخواهند رفت.

 

حجت الاسلام اردشیر لاریجانی با اشاره به این که غافل کسی است که می داند ولی به کار نمی بندد، گفت: غفلت در بسیاری از ما انسان ها وجود دارد که به سبب گرفتاری بر هوای نفسانی خویش نمی توانیم آن را از خود دور کنیم و به سوی آن رهسپار می شویم.


این استاد حوزه علمیه با بیان این که افرادی مثل عمربن سعد در جهالت به سر نبرده و غافل بودند، تصریح کرد: این دسته از افراد می دانستند که در کربلا چه باید بگذرد و بر همه چیز آگاهی داشتند.


وی گفت: خیلی از ما انسان ها در جهل و غفلت به سر می بریم که باید سر و سامانی به اوضاع خود بدهیم و جان خود را به سوی دانایی و کمال سوق دهیم تا به واسطه آن به سعادت دنیوی و اخروی دست یافته و رضایت حضرت حق را کسب کنیم./950/پ202/ب

ارسال نظرات