۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۳۴۶۵۷
نایب رییس مجلس:

ملت ایران با خلاقیت و ابتکار تهدیدات را به فرصت تبدیل می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که امروز نظام اسلامی با یک جنگ تمام عیار فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و روانی مواجه است، تحریم‌های دشمنان را در مسیر پر افتخار ملت بی تاثیر دانست و گفت: ما کشوری هستیم که با ابتکار و خلاقیت تهدیدات را به فرصت تبدیل می کنیم.
محمد رضا باهنر

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدرضا باهنر، نایب رییس مجلس شورای اسلامی امروز در جمع اعضای جامعه اسلامی مهندسین آذربایجان شرقی در تبریز، با اشاره به افزایش تحریم‌های اقتصادی دشمنان به بهانه فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران، اظهار داشت: تلاش برای استیفای حقوق ملی کشورمان به یقین هزینه هایی داشته و دارد که همه باید آنها را بپذیریم.

 

وی با تاکید بر این‌که مشکل اصلی استکبار، موضوع هسته ای و یا حقوق بشر نیست، خاطرنشان کرد: حقیقت امر آن است که استکبار نمی خواهد جمهوری اسلامی بیش از پیش در جامعه اسلامی نفوذ داشته باشد، به عبارت دیگر دشمنان به دنبال خاموشی نفوذ گفتمان جمهوری اسلامی در کشورها وابسته به غرب منطقه هستند.

 

باهنر با تاکید بر این‌که جمهوری اسلامی هزینه‌ها و آسیب‌های سنگینی به رژیم صهیونیستی وارد کرده است، گفت: طبیعی خواهد بود که غرب به ویژه آمریکا برای تامین تامین و آرامش رژیم اشغالگر قدس، به دنبال براندازی نظام اسلامی ایران باشد، از این رو به بهانه‌های واهی درصدد فشار سیاسی، اقتصادی و روانی به ملت و مسؤولان ایران اسلامی است.

 

نایب رییس مجلس ادامه داد: جمهوری اسلامی در موضوعات تروریسم، هسته ای و حقوق بشر استدلال های شفاف و همه فهمی دارد که هر کس آنها را نفهمد خود را به نفهمی زده است، در موضوع هسته ای ما معتقدیم که ایران عضو آژانس هسته ای است و طبق قوانین آن اعضا می توانند به فناوری غنی سازی هسته ای برای مقاصد صلح آمیز دست یابند و ما نیز از این حق دفاع می کنیم.

 فتوای رهبر انقلاب بهترین نشانه بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران

وی تلاش غرب در انحراف افکار عمومی نسبت به فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته ای ایران را یادآور شد و افزود: ایران از مقاصد صلح آمیز هسته ای انحرافی نداشته و به سمت اهداف غیرصلح آمیر نمی رود که این موضوع از سوی ناظران آژانس و دوربین های آن کاملا مشهود است، افزون بر این‌که فتوای صریح رهبر معظم انقلاب نیز در مورد حرام بودن استفاده از سلاح هسته ای می تواند بهترین نشانه از صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای ایران باشد.

 

باهنر با تاکید بر این‌که فتوای اخیر مقام معظم رهبری بزرگ ترین سند عدم گرایش ایران به فعالیت‌های ضدبشری هسته ای است، گفت: هر کس با الفبای سیاست و دین آگاه باشد، می داند که حرمت سخن ولی فقیه برای ما تا چه اندازه ای معنا دار است، ولی استکبار نمی خواهد این حقیقت را قبول کند و همواره بر مواضع غلط خود در قبال مساله هسته ای ایران تاکید می کند.

 ایران راه دور زدن تحریم ها را به خوبی بلد است

وی با بیان این‌که ایران اسلامی با یک جنگ تمام عیار فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و روانی مواجه است، تصریح کرد: دشمن می خواهد با تحریم های اقتصادی ایران را فلج کند و در بخش های مختلف کشور را زیر ذره بین تحریم ها قرار داده و قدم به قدم پیش می روند، غافل از این‌که ایران اسلامی در طول 32 سال گذشته راه دور زدن تحریم ها را به خوبی یاد گرفته است.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس با تاکید بر این‌که ایران کشوری مبتکر و خلاق است و این تهدیدها را به فرصت تبدیل می کند، افزود: ما کشوری هستیم که در سال 84 با 30 میلیارد دلار و در دوران جنگ تحمیلی با 10 میلیارد دلار کشور را اداره کرده ایم.

 

وی در پایان تاکید کرد: بسیاری از مشکلات کشور می تواند با همفکری و همدلی با مجلس حل شود و در این راستا در یک ماه گذشته جلسات متعدد و فشرده ای در کمیسیون های مختلف با وزرا و مسؤولان دولتی برگزار شده که نتایج خوبی برای گشایش زندگی مردم داشته است./935/پ202/ج

ارسال نظرات