۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۱۳۴۶۶۲

بی توجهی به وضعیت ناگوار مسلمانان میانمار گناهی نابخشودنی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه اصفهان با محکوم کردن کشتار مسلمانان مظلوم میانمار سکوت در قبال این جنایات ناگوار را گناهی نابخشودنی توصیف کرد.
ميانمار

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید احمد میرمرشدی، از اساتید حوزه علمیه اصفهان در ادامه جلسات سخنرانی روزانه ماه مبارک رمضان به بحث غیرت دینی در جامعه منتظر پرداخت و در ابتدای سخنان خود در تعریف غیرت گفت: هرگونه محرک و کشش درونی به سمت خوبیها را غیرت می‌گویند، پس کشش به سمت علم می شود غیرت علمی و همین طور کشش به سمت هر خوبی یک غیرت است.

وی ادامه داد: اما غیرت دینی یا عرق مذهبی آن است که وقتی می بینند ارزشهای دینی در معرض خطر است جودتان به جوشش در آید.

نماینده سابق ولی فقیه در نیروی هوایی سپاه خاطرنشان کرد: در حادثه های بزرگ، مردان بزرگ، دین خدا را تنها نمی گذارند؛ در شب لیله المبیت این غیرت دینی است که باعث می شود مولا امیرالمومنین(ع) در بستر پیامبر (ص) بخوابد و عرق مذهبی است که باعث می شود حضرت خدیجه (س) همه داراییش را در راه خدا بدهد و کمال غیرت است که باعث می‌شود امام حسین (ع) همه چیزش را در راه خدا  بدهد.

استاد حوزه علمیه اصفهان افزود: قرآن می فرماید به مستضعفین حتی اگر مسلمان هم نباشند باید به آنها کمک کرد و در کنارشان مبارزه کرد؛ چگونه کسی غیرت دارد در حالی که در میانمار بیست هزار مسلمان را می کشند، درعربستان شیخ نمر را می دزدند و شکنجه می کنند، در بحرین به زنان و دختران بحرینی تعرض میکنند، در فلسطین سرزمین سلامی را اشغال نموده و انسانهای بیگناه را آواره کرده اند و او عین خیالش نیست؛ کسی که ببیند دین و دین مداران در مضیقه هستند و ناراحت نباشد مسلمان نیست.

وی در ادامه اضافه کرد: من تعجب می کنم بعضی از به ظاهر متدینین می گویند چرا به فلسطین کمک می کنید در حالی که خداوند می فرماید به مستضعفین غیر مسلمان هم باید کمک کرد؛ در جواب آنان باید گفت اولا مسلمان باید ازمسلمان و هر مستضعفی در هر کجای دنیا دفاع کند و دیگر اینکه آنجا خط مقدم مبارزه با کفر است، مطمئن باشید اگر دزد به خیابان شما آمد به کوچه شما هم خواهد آمد و به منزل شما هم می آید.

این استاد حوزه همچنین به خاطره ای از دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: خاطرم هست در دوران دفاع مقدس قحطی بزرگی در اتیوپی رخ داد که در آن زمان رزمندگان لشکر 41 ثارالله، یک هفته نان خشک می خوردند و غذای خود را به قحطی زدگان اتیوپی اهدا کردند در حالی که خودشان برای مبارزه با دشمن نیازمند خوراک مناسب بودند.

وی تصریح کرد: منتظر امام زمان باید ایستاده باشد، در دعای عهد می خواهیم که حتی در قبر آماده ظهور باشیم و آمادگی برای ظهور با غیرت هم خوانی دارد، انسان بی تفاوت، جامعه بی تفاوت، جامعه منتظر نیست، منتظرنسبت به زشتیها موضع دارد و علاوه بر ابراز بیزاری از آنها سعی در اصلاح آنها دارد.

حجت الاسلام میرمرشدی در پایان به سخنی از امیرالمؤمنین(ع) اشاره کرد و گفت: در خطبه 115 نهج البلاغه امام می فرمایند: خیلی دوست دارم خدا بین من و شما جدایی بیندازد، دلم می خواهد ملحق به کسانی بشوم که حق من است و در کنار آنان است؛ جامعه چه کرده که امام از امتش بیزار است و آرزوی مرگ می کند؟ جامعه آنقدر نسبت به حقوق امامش کوتاهی کرده که امام از آنان خسته شده است؛ آیا امام زمان از ما بیزار است یا از ما راضی است؟

وی ادامه داد: به درونمان نگاه کنیم اگر سرشار از غیرت دینی هستیم و برای دین خدا می کوشیم، امام زمان از ما راضی هستند اما اگر یک زندگی بی خطر و محتاط و بی تفاوت داریم که در آن برای دین خدا حرکتی نمی کنیم بدانیم امام از ما راضی نیست. /929/پ202/ب

ارسال نظرات