۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۱۳۴۶۸۱
امام جمعه مینوشهر:

خبرنگار باید عدالت، صداقت و تقوا داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مینوشهر بیان داشت: عدالت، صداقت و تقوا سه رکن مهم شخصیت خبرنگار اسلامی را شکل می دهد.
روز خبرنگار

 

حجت الاسلام محمدجواد عادل‌پور، امام جمعه مینوشهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، داشتن تقوای الهی را یکی از مهم ترین سرفصل های یک خبرنگار متعهد دانست و خاطرنشان کرد: مد نظر قرار دادن تقوای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به خبرنگار کمک می کند تا رسالت بر روی دوش خود را به شکل درست انجام دهد.

وی اظهار داشت: در نظر گرفتن مصلحت کشور از سوی یک خبرنگار دارای اهمیت ویژه ای است؛ چرا که هر چه را می بیند بابد با توجه به منافع نظام جمهوری اسلامی آن را انعکاس دهد.

امام جمعه مینوشهر با اشاره به ویژگی های یک خبرنگار بیان داشت: باید کسانی وارد عرصه خبر و رسانه شوند که صبر، همت و تحمل زیادی داشته باشند تا در انعکاس و انتشار اخبار با هیچ لغزشی روبه رو نشود.

حجت الاسلام عادل پور تأکید کرد: خبرنگار باید قدرت تجزیه و تحلیل مسائل روز اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه را داشته باشد و دست به خلاقیت ها بزند.

وی استفاده از ابراز و وسایل پیشرفته را برای دستگاه های رسانه ای واقعیتی انکار ناپذیر عنوان کرد و گفت: خو گرفتن امروزه مردم با ابزار های نو و پیشرفته، خبرنگاران و رسانه ها باید با ورود صحیح خود به این عرصه ها، موجب هدایت افکار عمومی شوند.

امام جمعه مینوشهر تصریح کرد: امروزه هرچه برای انعکاس و انتشار خبر هزینه کنیم، سود برده ایم، چرا که یکی از عوامل بصیرت افزایی جامعه ما تبیین حوادثی است که هر روزه در اطراف ما رخ می دهد.

حجت الاسلام عادل پور به خصوصیات خبرنگار از نظر اسلام اشاره کرد و ابراز داشت: عدالت، صداقت و تقوا سه رکن مهم شخصیت خبرنگار اسلامی را شکل می دهد.

وی تأکید کرد: عدم انعکاس اخبار یقینی همواره مورد تأکید قرآن کریم بوده است و در صورت رواج اخبار غیر قطعی، عواقب جبران ناپذیری به بار می آید.

حجت الاسلام عادل پور در ادامه سخنانش حوزه علمیه را بزرگترین رسانه انتقال معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) عنوان کرد و افزود: رسالت اصلی حوزه علمیه رسانه بودنش است تا با ظرفیت هایی که دارد برای جهان امروز حقایق ناب الهی را منعکس سازد.

امام جمعه مینوشهر تصریح کرد: حوزه علمیه باید وارد ارتباط برقرارکردن با مطبوعات، خبرگزاری ها و به خصوص صدا و سیما شود؛ چرا که این گروه از رسانه ها، تاثیر زیادی بر تبیین مسائل روز مردم دارند.

حجت الاسلام عادل پور در سخن پایانی خود هنر را یکی از بارز ترین زبان اطلاع رسانی دانست و بیان داشت: حوزه علمیه باید وارد حوزه هنر شده و تبلیغ خود را به این زبان به گوش جهانیان برساند./9458/ت303/ب

ارسال نظرات