۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۱۳۴۷۰۲
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

عالی‌ترین مبانی حقوق بشر در اسلام تجلی یافته است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهر با بیان این‌که حقوق بشر رایج در غرب با فطرت و کرامت انسانی منافات دارد، گفت: عالی‌ترین مبانی حقوق بشر در اسلام تجلی یافته است.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهر، حجت الاسلام جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی، امروز در جمع روزه‌داران شهرستان اهر با تاکید بر بهره‌مندی از فیوضات معنوی ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ضیافت الهی فرصتی مغتنم برای تقرب به درگاه الهی و دستگیری از نیازمند و ایتام است.

 

امام جمعه اهر شب‌های قدر را اوج لحظات نزول رحمت و مغفرت الهی در ماه مبارک رمضان دانست و از مسؤولان فرهنگی و متولیان امور دینی اماکن متبرکه و مساحد خواست با برنامه‌ریزی مناسب در ارائه برنامه‌های معنوی مناسب به علاقه مندان در مساجد و محافل دینی تلاش کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح اوضاع و شرایط سیاسی حاکم در خاورمیانه خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران منشأ اصلی بیداری اسلامی مردم منطقه بوده است، موجی که برخواسته از اعتقادات اصیل اسلام ناب محمدی بوده و تمامی معادلات سیاسی منطقه را بر هم زد و خاورمیانه‌ای اسلامی تشکیل داد.

 

حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به توطئه صهیونیستی غرب در سوریه گفت: استکبار جهانی با توطئه آمریکایی اسرائیلی و با مشارکت شیوخ مزدور عرب جنگ داخلی و برادرکشی در سوریه به راه انداخته که هدف اصلی از این حوادث جلوگیری از نفوذ موج بیداری اسلامی در غرب و براندازی نظام اسلامی ایران است.

 

امام جمعه اهر تصریح کرد: تمامی توطئه‌های سیاسی، روانی و نظامی غرب در سوریه با هدف تحت الشعاع قرار دادن مبارزات مردم بحرین و عربستان است، پشتیبانی مالی و تسلیحات نظامی از شورشیان افراطی و افراد نفوذی، نشان از کینه عمیق آنها از مقاومت اسلامی و انتفاضه است که در سوریه و لبنان جریان دارد.

 

وی با بیان این‌که مدعیان حقوق بشر در قبال کشتار مردم بی‌گناه سوریه، بحرین و عربستان سکوت کرده‌اند، افزود: حقیقت امر آن است که حقوق بشر رایج در غرب با فطرت و کرامت انسانی منافات دارد، عالی‌ترین مبانی حقوق بشر در اسلام تجلی یافته است، چراکه حقوق بشر اسلامی نشانه عدالت و احقاق حق است.

 

حجت الاسلام حاجی زاده افزود: امروز استکبار جهانی و دول غربی حقوق بشر را دستمایه‌ای برای فشار به کشورها قرار داده‌اند و حقوق بشر را به نحوی که منافع آنها را تأمین کند، تعبیر می‌کنند که نمونه بارز آن کشتار بی‌رحمانه و ددمنشانه مردم مظلوم و بی‌پناه میانمار است.

 

وی در پایان خوستار وحدت، همدلی و انسجام ملت ایران حول محور مولایت فقیه برای مقابله با توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان نظام اسلامی شد و افزود: انقلاب اسلامی ایران بیش از سه دهه در تحریم بوده و این تحریم‌ها ملت و دولت را آبدیده کرده و هرچه از عمر پربرکت انقلاب می‌گذرد با وجود تحریم‌ها شاهد پیشرفت‌ها در عرصه‌های مختلف علمی، پزشکی، تحقیقاتی، صنایع دفاع، هوا فضا، نانو، انرژی هسته‌ای و سایر حوزه‌ها هستیم./935/پ203/ب

ارسال نظرات