۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۱۳۴۷۰۷
مدیر حوزه علمیه خوزستان:

خاورمیانه جدید بر اساس آموزه های اسلامی در حال شکل گیری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خوزستان گفت: با صراحت بیان می کنم که این عصر، عصر نابودی استکبار و شکل گیری خاورمیانه جدید بر مبنای آموزه های اسلامی است و این مسأله ای بود که مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود آن را مطرح کرده و تأکید کردند که ما در دورانی قرار داریم که نسل فعلی آزادی قدس را خواهند دید.
حجت الاسلام و المسلمين حاجتي ، مدير حوزه علميه خوزستان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، مدیر حوزه علمیه خوزستان، امروز در نهمین جلسه از تفسیر قرآن در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: خداوند متعال در سوره شعراء سیره پیامبران را نقل کرده و نحوه برخورد آنها با قوم و حکام دوران خود را بیان می کند.

وی یکی از نکات مشترک ذکر شده در سوره شعراء را برخورد نرم پیامبران با مردم عنوان کرد و بیان داشت: نکته ای که در این سوره به چشم می خورد، دعوت مردم از سوی پیامبران با زبانی آرام  و پس از آن دستور به تقوا است و این درسی برای مبلغان عرصه های دینی در خصوص شیوه جذب آحاد و اقشار جامعه به سوی اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی است.

استاد حوزه علمیه خوزستان یکی دیگر از نکات مشترک ذکر شده در سوره شعراء را عدم درخواست اجر و پاداش از سوی پیامبران دانست و تصریح کرد: پیامبران الهی پس از دعوت مردم به سوی رستگاری تأکید می کردند که « إِنْ أَجْرِیَ إِلَّا عَلَى رَبِّ الْعَالَمِینَ »؛ از این رو دعوت کنندگان به راه حق، همچون مبلغان و فعالان عرصه های فرهنگی نباید در قبال کار خود اجر و مزدی را درخواست کنند و می بایست عاری از هر گونه مسائل دنیوی باشند.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره)، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران را نمونه بارزی از مردم مجاهد فی سبیل الله دانست و اظهار داشت: امام خمینی(ره) هیچ پیوند و نسبتی با دنیا نداشت و این مسأله سب محبوب شدن او در دلها گشت و این مسأله در حالی بود که این مرد الهی ذوب در خواسته های الهی شده بود.

مدیر حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این که انسانی که با دنیا پیوند خورده باشد کلامش اثر گذار نخواهد بود، تصریح کرد: انسانی که روحش با مسائل دنیوی آمیخته شده باشد دیگر نمی تواند آن اثر گذاری مطلوب میان جامعه را داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان این که انسان مفسد نمی تواند اصلاح طلب باشد، گفت: این جریانی که در سال 88 با عنوان جریان اصلاح طلب برای ادای حق مردم به راه افتاده بود، دروغی بیش نبود؛ چرا که انسان مفسد هیچ گاه نمی تواند دیگران را هدایت کند؛ حال آنکه ملت ایران به روشنی مشاهده کردند که چگونه آن خائنان به دین و قرآن پرچم های نازنین امام حسین(ع) و تکیه های عزاداری را آتش زدند.

استکبار جهانی هیچ گاه نمی تواند صلح و امنیت را در منطقه خاورمیانه برقرار کند

وی با بیان این که آمریکای فاسد هیچ گاه نمی تواند صلح و امنیت را در منطقه خاورمیانه برقرار سازد، بیان داشت: آمریکا و استکبار جهانی فاسد هیچ گاه نخواهند توانست نظام سیاسی سوریه را اصلاح و خاورمیانه ای جدید راه اندازی کنند؛ چرا که آنان خود غرق در فساد و تباهی هستند که افزایش آمار خودکشی در این گونه کشورها دلیلی بر اثبات این گونه مسایل است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خوزستان با اشاره به آیه « وَ أَنْذِرْ عَشِیرَتَکَ الْأَقْرَبِینَ وَ اخْفِضْ جَناحَکَ لِمَنِ اتَّبَعَکَ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ »، تصریح کرد: خداوند متعال در این آیه به پیغمبر می فرماید در میان دوستان فروتن باش؛ چرا که افتادگی از صفات پیغمبران است؛ از این رو مدیران، مسؤولان و همه کارگزاران نظام اسلامی باید با خدمت صادقانه به مردم و فروتنی در برابر خواسته های معقول آنها به این آیه قرآن کریم جامه عمل پوشانند.

خواندن تسبیحات حضرت زهرا(س) ذکر کثیر است

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی با اشاره به آیه « وَ سَیعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَی مُنْقَلَبٍ ینْقَلِبُونَ »، خاطرنشان کرد: تنها افرادی که ایمان به خدا بیاورند و عمل نیک انجام داده و ذکر کثیر گویند، از نجات یافتگان خواهند بود و در غیر این صورت در « مُنْقَلَبٍ ینْقَلِبُونَ » خواهند بود.

وی با بیان این که خواندن تسبیحات حضرت زهرا(س) ذکر کثیر است، اظهار داشت: افرادی که قبل از خواب تسبیحات حضرت زهرا(س) بخواند، ذکر کثیر گفته و افرادی هم که سه مرتبه سوره توحید را قرائت کنند در زمره کسانی قرار می گیرند که همه قرآن را ختم کرده باشد.

مدیر حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این که عاقبت افراد ظالم چیزی جز « ینْقَلِبُونَ » نیست، اظهار داشت: خداوند در آیه 227 سوره شعراء می فرماید: حواستان را جمع کنید؛ افرادی که ظلم کردند « وَ سَیعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا » هستند و به یقین آنها خواهند دید که چه کسی حرف آخر را می زند.

استاد حوزه علمیه خوزستان با بیان این که زمان کنونی، دوران غلبه دوستان خدا بر دشمنان خدا و دوران پس گردنی خوردن استکبار و دولت های مرتجع عربی است، اظهار داشت: امروز دیگر عصر ظلم و استکبار جهانی در حال افول بوده و عصر امام خمینی شکل گرفته است و بنا بر وعده های حتمیه الهی روزی خواهد آمد که مستضعفان جهان بر مستکبران غلبه کنند و با صراحت بیان می کنم که این عصر، عصر نابودی استکبار و شکل گیری خاورمیانه جدید بر مبنای آموزه های اسلامی است و این مسأله ای بود که مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود آن را مطرح کرده و تأکید کردند که ما در دورانی قرار داریم که نسل فعلی آزادی قدس را خواهند دید./9465/پ202/ب

ارسال نظرات