۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۱۳۴۷۱۹
آیت الله ناصری:

صلح امام حسن مجتبی ضامن بقای اسلام شد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله ناصری صلح امام حسن مجتبی را ضامن بقای اسلام دانست و گفت:‌ اگر این صلح صورت نمی پذیرفت و با آن شرایط غربت و بی سپاهی به جنگ با معاویه بر می خواستند همه شیعیان خالص به شهادت می رسیدند.
آيت الله محمد ناصري
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری، استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان گفت: فهم ما نسبت به مقامات و فضائل اهل بیت ناقص و شرح الإسمی است؛ از این رو باید به اندازه وسع‌مان مناقب شان را بازگو کنیم.
وی اظهار داشت: در روایات هست که ائمه همه نور واحدند و مانند نور لامپ که بر اثر برق اند، اما رنگ آن با توجه به ظرف آن متفاوت است، حالات مختلف ائمه نیز همین گونه است که همه نور وجودی یکسان دارند اما بر اثر ظرف زمانی و مکانی خویش صفات گوناگونی بروز داده اند.
این استاد اخلاق حوزه علمیه سپس به دلیل برتری و فضلیت امیرالمؤمنین(ع) بر سایر ائمه با توجه به یکی بودن نور وجودی ائمه پرداخت و گفت: پدر بر پسر ولایت دارد و برادر بزرگ‌تر هم بر برادر کوچک‌تر ولایت دارد؛ امام هم بر مأموم ولایت دارد و چون امیرالمؤمنین(ع)پدر همه ائمه و امام همه آنان است نسبت به همه آنان افضل است.
وی سپس به برابری فضائل ائمه اشاره و از برخی مطالب که دوستان نادان به آن حضرت منتسب می کنند ابراز تأسف کرد و گفت: هر آنچه مقامات برای امیرالمؤمنین(ع)قائل هستیم باید برای امام مجتبی(ع)نیز قائل باشیم و گرنه منکر ولایت شده ایم؛ اینکه بعضی می گویند ما حسینی هستیم نه حسنی، کفر به مقام ولایت است، امام حسن(ع)شجاع ترین مردم بودند و این مطلب را در رکاب امام علی(ع)و جنگ‌های صدر اسلام به اثبات رسانده اند، امام حسن(ع)همه فضائل امام حسین(ع)را دارند، علاوه بر اینکه به واسطه برادر بزرگتر بودن و امام و پیشوای امام حسین(ع)بودن بر ایشان برتری دارند.
آیت الله ناصری همچنین به بیان روایتی درباره ولایت ائمه پرداخت و افزود: امام(ع)می فرمایند قسم به ذات احدیت خدا به همه موجوداتی که خلق کرده دستور اطاعت از ما داده است، همه موجودات تحت امر امام معصوم هستند و جهان برای فرمان امام مطیع است.
 وی در پایان درباره صلح امام مجتبی (ع) نیز نکاتی را گوشزد کرد و گفت: صلح امام(ع)طبق دستور الهی بوده و برکات زیادی داشته است از جمله آن که اگر این صلح صورت نمی پذیرفت و با آن شرایط غربت و بی سپاهی به جنگ با معاویه بر می خواستند همه شیعیان خالص به شهادت می رسیدند و کفر اموی به طور کامل حکم فرما می شد و دیگر هیچ خبری از اسلام باقی نمی ماند.
 گفتنی است جلسات درس اخلاق آیت الله ناصری در ایام ماه مبارک رمضان هر روز پس از نماز ظهر و عصر در مسجد کمر زرین واقع در میدان امام علی (ع) اصفهان برگزار می شود. /929/پ202/ج
ارسال نظرات