۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۱۳۴۷۲۶
آیت الله یزدی در دیدار استاندار قم:

توسعه و عمران قم متناسب با بعد زیارتی و فرهنگی آن صورت گیرد

خبرگزاری رسا ـ رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: قم خاستگاه نهضت عظیم انقلاب اسلامی، پایگاه مراجع معظم تقلید و مرکز بزرگترین حوزه علمیه جهان تشیع محسوب شده و برنامه ریزی های اجرایی برای توسعه و عمران آن نیز باید متناسب با چنین جایگاهی باشد.
آيت الله محمد يزدي رييس جامعه مدرسين حوزه علميه قم


به گزارش خبرگزاری رسا، کرم رضا پیریایی استاندار قم با آیت الله محمد یزدی رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفت و گو کرد.

 

آیت الله یزدی با اشاره به جایگاه قم در عرصه های ملی و جهانی اظهار کرد: در طول تاریخ، وجود مضجع شریف دخت امام موسی کاظم(ع) در قم، شکوه و آبروی ویژه ای به این سرزمین مقدس داده است.

 

وی افزود: اگر چه قم در زمینه های مختلف علمی، دانشگاهی، صنعتی، کشاورزی و.. از مزیت های خوبی برخوردار است، اما شان و جایگاه ممتاز قم، نشات گرفته از وجود پر خیر و برکت آن بزرگوار، مسجد مقدس جمکران ، امامزادگان متبرکه و مراجع عظام و بزرگان دین می باشد.

 

دبیر مجلس خبرگان رهبری با بیان این که برنامه ریزی ها برای قم باید با محوریت بعد زیارتی و فرهنگی آن صورت گیرد، گفت: قم خاستگاه نهضت عظیم انقلاب اسلامی، پایگاه مراجع معظم تقلید و مرکز بزرگترین حوزه علمیه جهان تشیع محسوب شده و برنامه ریزی های اجرایی برای توسعه و عمران آن نیز باید متناسب با چنین جایگاهی باشد.

 

آیت الله یزدی با اشاره به زائر پذیری قم در ایام مختلف سال و مناسبت های خاص نظیر نیمه شعبان، بر لزوم تدبیر و اهتمام جدی در جهت تامین زیرساخت های خدماتی رفاهی و تسهیل زمینه های خدمات رسانی شایسته به زوار و مجاورین حرم کریمه اهل بیت سلام الله علیها تاکید کرد.

 

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان ضمن ضمن تقدیر از مجموعه تلاش ها و اقدامات صورت گرفته برای توسعه و عمران قم، برای مسولان استان، آرزوی توفیق کرد.

 

پیریایی در این دیدار با ارائه گزارشی از برنامه های خود برای توسعه و عمران قم، اظهار کرد: در سال های اخیر با عنایت مقام معظم رهبری و توجه ویژه دولت و مجلس به قم، شاهد اجرای  طرح های بزرگ عمرانی و تحولی بزرگ در عرصه های مختلف عمران و آبادانی استان هستیم.

 

وی با اشاره به ویژگیهای بی بدیل قم به عنوان یکی از کانونهای اثرگذار و مورد توجه جهان تشیع، افزود: برنامه ریزی عادی به مثابه سایر مناطق برای قم، تکافوی نیازها و ظرفیت های آن نبوده و باید برنامه روشنی در این بخش و تقویت بعد جهانی قم تدوین کرد.

 

استاندار قم با بیان این که قم از حیث جمعیتی یک کلانشهر به شمار می‌رود اما از جهات فرهنگی و بعد تاثیرگذاری آن، یک جهانشهر محسوب می‌شود، تصریح کرد:  با وفاق و همدلی وهمت بلند می توان قم را به جایگاه اصلی خود رساند و این بزرگترین و بهترین عبادتی است که در لباس خدمت به این شهر مقدس می‌توان انجام داد.

 

پیریایی ادامه  داد: قم تجلی همه ارزش‌ها و مرکز نشر علوم و معارف ناب اسلامی است و فرمایش رهبر معظم انقلاب، مبنی بر خدمت به قم خدمت به آبروی نظام و کشور است، بیانگر اهمیت، ارزش و جایگاه رفیع این خطه مقدس است.

 

وی سلسله جلیله روحانیت را سرمایه معنوی ارزشمند و عامل حفظ و بقاء اسلام در طول تاریخ دانست و گفت: نوع نگاه علما و مراجع عظام تقلید به مسائل درس آموز و جهت دهنده بوده و می بایست این رهمنودها را در مدیریت اجرایی بکار گرفت.

 

استاندار قم تدوین آمایش سرزمین را یکی از اولویت های اجرایی استان برشمرد و افزود: بر اساس این سند وضع موجود و ظرفیت های استان شناسایی و برنامه ریزی منطبق بر واقعیت و به دور از شعار برای بخش‌های مختلف صورت خواهد گرفت. /924/د102/ج

ارسال نظرات