۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۱۳۴۷۳۵
نماینده خبرگان رهبری:

کمک به نیازمندان ریشه در اعتقادات اصیل قرآنی و اسلامی دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه با تاکید بر این‌که بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی با آگاهی‌بخشی قابل پیشگیری است، گفت: بخشی از بودجه کشور برای پیشگیری از وقوع جرائم صرف شود.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در مراسم نسیم مهر ویژه کمک به خانواده های زندانیان جرائم مالی و غیرعمد مراغه اظهار داشت: دستگیری از نیازمندان و زندانیان، ریشه در اعتقادات اصیل قرآنی و اسلامی دارد.

 

وی با تاکید بر این‌که کمک به نیازمندان بایستی با حفظ کرامت انسانی و آبروی آنان همراه باشد، خاطرنشان کرد: تمامی کسانی که تمکن مالی دارند، می‌توانند با نیت‌های خیر خود به‌ویژه در لحظات معنوی ماه مبارک رمضان، موجب خوشنودی خانواده‌های زندانیان مالی و غیرعمد را فراهم کنند.

 

امام جمعه مراغه قدم در راه رفع نیازهای مستضعفان را سیره مولای متقیان و ائمه اطهار دانست و گفت: اگر بتوانیم بخشی از هزینه های زائد و غیرضروری کشور را با فرهنگ سازی درست، برای حمایت از نیازمندان هدایت کنیم، دیگر هیچ زندانی مالی در کشور وجود نخواهد داشت.

 

نماینده خبرگان رهبری همچنین با تاکید بر این‌که بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاق با آگاهی‌بخشی قابل پیشگیری است، گفت: بخشی از بودجه کشور برای پیشگیری از وقوع جرائم صرف شود، در حقیقت می توان با هزینه کم‌تر در عرصه فرهنگ سازی و پیشگیری از وقوع جرائم، بروز هزینه‌های فراوان در آینده را گرفت.

 

وی با اشاره به این‌که نمایندگان مجلس و دولتمردان می توانند بخشی هزینه‌های غیرضروری را با اولویت بندی برای جلوگیری از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه صرف کنند، افزود: برای حمایت از زندانیان جرایم غیرعمد و خانواده‌های آنان باید زمینه های اشتغالزایی را فراهم کرد.

 

همچنین اسدالله جولایی، رییس ستاد دیه کشور با اشاره به کمک 800 میلیون ریالی رهبر معظم انقلاب به زندانیان جرایم غیرعمد و غیر کلاه برداری در جشن گلریزان سال جاری اظهار داشت: برای همین منظور رییس جمهوری نیز 500 میلیون ریال، رییس قوه قضاییه 500 میلیون ریال و رییس مجلس شورای اسلامی 300 میلیون ریال کمک مالی کرده اند.

 

وی با بیان این‌که در سال جاری 220 جشن گلریزان برای آزادی زندانیان مالی غیرعمد برگزار می شود، گفت: در سال گذشته از محل کمک های خیران، 12 هزار و 783 نفر از زندانیان این جرایم آزاد شدند که برای این تعداد زندانی پنج هزار و 30 میلیارد ریال از سوی دولت و خیران اهدا شد./935/پ202/ب

ارسال نظرات