۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۳۴۷۶۸

نخستین امام جمعه زیدون خوزستان منصوب شد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سید ابراهیم قائمی، در حکمی از سوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه کشور به عنوان اولین امام جمعه زیدون استان خوزستان منصوب شد.
معارفه امام جمعه زيدون خوزستان

 

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ابراهیم قائمی، در حکمی از سوی حجت الاسلام رضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به عنوان نخستین امام جمعه زیدون از توابع شهرستان بهبهان منصوب شد.

در این حکم آمده است:

جناب حجت الاسلام سید ابراهیم قائمی ،بنا به درخواست اهالی محترم بخش زیدون، و تأیید حضرات آقایان علمای اعلام، جنابعالی از طرف حضرت آیت الله سید علی خامنه ای، مقام معظم ولی فقیه به سمت امامت جمعه آن بخش به مدت سه سال منصوب می شوید.

در ادامه آمده است: ان شاءالله تعالیٰ ضمن برگزاری فریضۀ بزرگ الهی، مردم را نسبت به وظایف خطیر و حساسی که در رابطه با اسلام عزیز و انقلاب خونبار ملت شریف ایران دارند آشنا ساخته به وحدت و همبستگی دعوت کنید و از تفرقه و اختلاف برحذر دارید.

در پایان آمده است: امید است روحانیان معظم و اهالی محترم به خصوص ارگان ها و نهادهای انقلابی فرصت را مغتنم دانسته، همکاری لازم در انجام هرچه باشکوه تر نماز جمعه در محل را با جنابعالی داشته باشند.

گفتنی است، مراسم معارفه حجت الاسلام قائمی، روز گذشته با حضور آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان، حجت الاسلام محمدزاده رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان خوزستان، مسؤولان محلی و سایر اقشار بخش زیدون برگزار شد.

در این مراسم آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به مهیا نبودن شرایط برپایی نماز جمعه قبل از انقلاب اسلامی ایران گفت: بحمد الله پس از پیروزی انقلاب، امام خمینی(ره)  دستوری سراسری مبنی بر بر پایی نماز جمعه را صادر کردند.

وی با بیان این که لازمۀ برپایی نماز جمعه در یک کشور استقرار نظام اسلامی، گفت: زمانی امام جمعه می تواند سخن خود را بازگو کند که در رأس آن کشور، نظامی اسلامی مستقر باشد.

 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خفقان قبل از انقلاب اسلامی ابراز داشت: در حکومت طاغوت امام جمعه نمی توانست آن چه که لازم است را بیان و سخن خود را از تریبون نماز جمعه مطرح کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان به تبیین نقش نماز جمعه در صدر اسلام و جامعۀ اسلامی کنونی اشاره کرد و اظهار داشت: مسائلی را که امروزه شاهد آن هستیم پیامبر اکرم(ص) نیز در صدر اسلام با آن روبرو شده بود.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این که در زمان پیامبر اکرم(ص) عده ای از منافقان و کافران به ایجاد توطئه و اختلاف در سرزمین اسلامی می پرداختند گفت: طرح برپایی نماز جمعه توسط پیامبر اکرم (ص) بسیاری از مشکلات و اختلافات را حل کرد.

امام جمعه اهواز با اشاره به هجمه فرهنگی غرب علیه نظام اسلامی ابراز داشت: راهی که اسلام برای دفع توطئه ها دشمنان پیشنهاد کرده است، شرکت در نماز جمعه و تبیین مسائل سیاسی و مذهبی روز از سوی امام جمعه در این فریضه الهی است؛ چرا که این فریضه الهی فرصتی برای خنثی سازی توطئه های دشمنان است.

شایان ذکر است که شهر زیدون یکی از شهرهای تابعه شهرستان بهبهان در جنوب شرقی استان خوزستان است که دارای جمعیتی 20 هزار نفری می باشد. /9464/پ202/ب

ارسال نظرات