۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۱۳۴۷۷۹

همایش مشترک ائمه جماعات مشکین‌شهر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ماه مبارک رمضان، گردهمایی مشترک روحانیان، ائمه جماعات و فرماندهان بسیح مساجد شهرستان مشکین‌شهر برگزار شد.
همایش مشترک ائمه جماعات مشکین‌شهر برگزار شد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام رضا باوقار، امام جمعه مشکین‌شهر، امروز در گردهمایی مشترک روحانیان، ائمه جماعات و فرماندهان حوزه ها و پایگاه‌های مقاومت این شهرستان اظهار داشت: رسالت امروز روحانیت احیای جایگاه حقیقی مساجد در جامعه اسلامی است.

 

وی با بیان این‌که نقش و جایگاه حقیقی مساجد طی سال‌های قبل از انقلاب و حتی در مواردی پس از انقلاب با مهجوریت مواجه بوده است، خاطرنشان کرد: مساجد در اسلام به عنوان محل عبادت، پایگاه دین، معرفت و قلب تپنده جامعه اسلامی محسوب می شوند، امور مسلمین بایستی با محوریت مساجد برطرف شود.

 

حجت الاسلام باوقار با تاکید بر این‌که دشمنان درصدد جدایی میان مردم و روحانیت و به تبع آن خالی شدن مساجد هستند، افزود: پویایی، نشاط و حرکت رو به جلوی جامعه در سایه فعالیت‌های مسجدی محق خواهد شد، مسجد پیوند دهنده جان با جانان بوده و دارای دو ویژگی سازندگی و سوزندگی است.

 

وی رسالت اصلی روحانیان و هیات امنای مساجد را جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به مساجد دانست و گفت: گاهی کج سلیقگی برخی از متولیان مساجد موجب دلزدگی جوانان از مساجد می شود، در حالی که خمیر مایه شخصیتی نوجوانان و جوانان باید در مساجد شکل بگیرد.

 

امام جمعه مشکین‌شهر تعامل میان بسیج و امام جماعت مسجد را سازنده و ثمربخش عنوان کرد و ادامه داد: بهره‌مندی از روحانیت آگاه و مبلغان مخاطب شناس در حلقه های تربیتی صالحین گامی برای مقابله با ناتوی فرهنگی دشمن خواهد بود.

 

حجت الاسلام باوقار همچنین بر نقش وحدت‌بخش روحانیت در مساجد تاکید کرد و افزود: نبود مدیریت منسجم و اختلاف بین هیات امنا از آسیب های مساجد است، بر اساس دستورالعمل کشوری رییس هیات امنای مساجد باید روحانی همان مسجد باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار آشنایی روحانیان با جریان‌های سیاسی، انحرافی و ضداسلامی و پاسخ منطقی به نیاز معنوی نمازگزاران مساجد شد و خاطرنشان کرد: همه باید در مقابل توطئه های دشمنان از جمله خرافات، عرفان‌های کاذب، فرقه‌های نوظهور تحریف، بدعت و افراطی گری مقابله کنند.

 

همچنین فضایل عزیزی، سرپرست فرمانداری مشگین شهر و سرهنگ علیپور فرمانده سپاه ناحیه مشگین شهر در سخنانی بر اهمیت نقش روحانیت در پویایی مساجد تاکید کردند./935/پ202/ب

ارسال نظرات