۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۳۴۷۸۴

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری کنگره شهدای تبریز و کتابت کل قرآن کریم با حضور 600 هنرمند خوشنویس تبریزی در شب قدر از مهم ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علیرضا نوین، شهردار تبریز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کنگره پاسداشت یاد و خاطره چهار هزار و 600 نفر از سرداران و شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس تبریز همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار می شود.


وی خاطرنشان کرد: جمع‌آوری اطلاعات لازم برای انتشار ویژه‌نامه کنگره، انتشار کتاب کودک با موضوع ایثار و شهادت، انتشار چندین کتاب با موضوع معرفی شهدای تبریز، تولید فیلم‌های موضوعی در ارتباط با شهدا از جمله مهمترین برنامه‌های پیش‌بینی شده این کنگره است.

 

نوین همچنین برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع نقش گردان‌های آذربایجان و تبریز در دفاع مقدس، برگزاری مسابقه خاطره نویسی و قصه‌نویسی، انتشار ویژه‌نامه شهدای بمباران، برپایی نمایشگاه‌های عکس و نقاشی، برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی، برگزاری یادواره‌های جنبی در محلات با عنوان یادواره شهدای محلات و طراحی و نصب یادمان‌های شهدای بمباران از دیگر مهمترین برنامه‌های پیش‌بینی شده این کنگره به شمار می‌رود.


همایش بزرگ قرآنی ترنم وحی در تبریز برگزار شد

همایش بزرگ قرآنی ترنم وحی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) و موسسه مهد قرآن آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد. روخوانی قرآن به صورت ترتیل و همچنین خواندن قرآن به صورت حفظ و قرائت مجلسی بخش های اصلی این مراسم را تشکیل می داد.

 

اجرای زیبای گروه های تواشیح و گروه بزرگ سرود خواهران از دیگر بخش های این همایش قرآنی بود. همچنین در این همایش اجرای زنده حافظان کل قرآن از جمله میلاد عاشقی 12 ساله از بخش های برجسته این مراسم بود که مورد توجه و تشویق مسؤولان، قاریان و شرکت کنندگان در این مراسم قرار گرفت.


وی از حافظان کل قرآن است که از هشت سالگی شروع به حفظ قرآن کرده و در 10 سالگی حافظ کل قرآن شده است.


هزار و 500 نفر از مددجویان کمیته امداد در مسجد جامع تبریز افطار کردند
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی گفت: یکهزار و 500 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی در مسجد جامع تبریز افطار کردند.


وی با بیان این‌که برپایی سفره های افطار با همکاری کمیته امداد و کمک خیرین از برنامه های هر ساله این نهاد در ماه رمضان است، افزود: کمیته امداد از 15 ماه رمضان همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) تا 21 رمضان را هفته اطعام نیازمندان نام گذاری کرده است و ترویج برپایی سفره های افطار ساده و بدون تشریفات از اهداف اصلی ماست.


دشتی قرار گرفتن خیرین و مددجویان در کنار یکدیگر و برگزاری مراسم افطار در فضایی صمیمی را از جبنه های مثبت و برکات برپایی سفره های افطار ماه رمضان عنوان کرد و گفت: از ابتدای رمضان سالجاری سفره های متعددی در مساجد مختلف استان برپا شده و این برنامه در طول هفته اطعام به صورت گسترده تری در مساجد استان برگزار می شود.


600 هنرمند خوشنویس تبریزی کل قرآن را در شب قدر کتابت می‌کنند 
یوسف واعظی، سرپرست معاونت فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از 600 هنرمند خوشنویس تبریزی کل قرآن کریم را با خودکار در شب قدر کتابت می‌کنند.

 

وی با اشاره به این‌که برنامه یاد شده همزمان با دومین شب از لیالی پرفیض قدر در مصلی امام خمینی (ره) تبریز برگزار می‌شود، افزود: در این برنامه که برای نخستین بار در سطح کشور اجرا می‌شود، صفحات تذهیب‌کاری شده‌ای در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد و هنرمندان خوشنویس با خودکار و به شیوه نستعلیق یک صفحه از قرآن کریم را کتابت می‌کنند.

 

واعظی تحریر آیات قرآن را موجب جلای روح هنرمندان خوشنویس دانست و گفت: تحریر این کلمات قدسی موجب انس بیش از پیش هنرمند با معانی و معارف این کتاب عظیم گشته و علاوه بر خلق آثاری فاخر در این زمینه، موجب تعالی هنرمند نیز می‌شود.


وی حضور هنرمندانی با رده‌های سنی مختلف و تحریر آیات با خودکار را از مهمترین ویژگی های این برنامه عنوان کرد و گفت: این برنامه ده نوزدهم مرداد از ساعت 17 تا 19 با همکاری دفتر هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و آموزشگاه خوشنویسی با خودکار فتحی در مصلی امام خمینی (ره) تبریز برگزار می‌شود./935/د101/ب

ارسال نظرات