۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۱۳۴۸۰۳

بقاع متبرکه سبب صدور اسلام به سراسر جهان شده است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فردوس گفت: وجود بقاع متبرکه سبب صدور اسلام به سراسر جهان شده است.
بقاع متبرکه
 
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام دادخدا خدایی، صبح امروز در جمع شرکت‌کنندگان در طرح نشاط معنوی فردوس اظهار کرد: بقاع متبرکه امامزادگان باید فضا و بستری آرام برای آرامش مردم باشد.
 وی یکی از مصادیق بارز ترفیع ذکر خدا را بقاع متبرکه دانست و افزود: امامزادگان در حفظ، صیانت و احیای اسلام نقش مهمی داشته‌اند و زمینه را برای ظهور مهدی ‌(عج) آماده می‌کردند.
 رییس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس تصریح کرد: باید از زحمات و خدمات امامزادگان تجلیل کنیم چرا که آنها سبب صدور اسلام به سراسر جهان می‌شوند‌ و در واقع صدور اسلام از زحمات و تلاش‌های سلسله انساب و احفاد امامزادگان است.
حجت الاسلام خدایی یادآور شد: متولیان امور بقاع باید زمینه را برای مردم آماده کنند و با برنامه‌ریزی‌های صحیح در این اماکن به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی برسند.
 
 رییس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس گفت: امروز یگانه شاخص و محور رجوع مردم این شهرستان برای تصفیه روح و درک آرامش روحی و معنوی بارگاه امامزادگان سلطان محمد و سلطان ابراهیم‌ (ع) است.
 حجت الاسلام خدایی افزود: ضریح هر بقعه که در حقیقت یادگار آل محمد (ص) در آن قرار دارد علاوه بر قداست، آیتی است برای اینکه آن بزرگواران متحمل زحمات زیادی برای به ثمر رساندن نهال اسلام شده‌اند؛ بنابراین باید به این آیت و یادگارهای آل محمد (ص) احترام مضاعف بگذاریم.
طرح مسجد محوری در 271 مسجد خراسان جنوبی اجرا می شود
 سید رضا حسینی،  معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی صبح امروز در جمع خبرنگاران در تشریح اجرای این طرح ، مساجد را به عنوان پایگاه اصلی و محور حرکتهای عبادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد و افزود: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب، مساجد به عنوان کانون فعالیتهای مردمی و امام جماعت به عنوان محور این حرکت معرفی شده است.
 وی تقویت جایگاه امامان جماعت مساجد، ترویج و تقویت سنت های حسنه الهی، ارتباط و تعامل هدفمند اقشار مردم با مسجد و امام جماعت را از اهداف برگزاری این طرح عنوان کرد.
 معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی افزود: در این طرح از ظرفیت های مساجد در اجرای تمامی برنامه ها اعم از جشن عاطفه ها و جشن نیکوکاری و جمع آوری کمک ها ی مردمی استفاده می شود.
 معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: در این طرح نیازمندان در حوزه هر مسجد شناسائی و مبالغ جمع آوری شده با نظارت امام جماعت همان مسجد در بین نیازمندان هزینه خواهد شد./930/د103/ب
ارسال نظرات