۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۱۳۴۸۳۶

سومین گردهمایی روز جهانی مسجد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سومین گردهمایی روز جهانی مسجد هم‌زمان با روز بسیج محلات با حضور سردار مهدوی‌نژاد فرمانده سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) در قم برگزار شد.
همايش ائمه جماعات استان قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سومین گردهمایی روز جهانی مسجد هم‌زمان با روز بسیج و محلات شب گذشته با حضور سردار مهدوی‌نژاد فرمانده سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) و ائمه جماعات مساجد استان در حسینیه ثارالله برگزار شد.
بنا بر این گزارش در ابتدای این مراسم سید جواد هاشمی رئیس بسیج مساجد و محلات سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) در سخنانی گفت: ستاد انسجام بسیج و مساجد استان قم وظیفه حل مشکلات پایگاه‌ها، حوزه‌ها و ائمه جماعات مساجداستان را بر عهده دارد.
رئیس بسیج مساجد و محلات سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) ادامه داد:این ستاد تاکنون 26 جلسه ستادی و 10 همایش استانی را برگزار کرده است.
حجت الاسلام اعزازی مسؤول تربیت و آموزش بسیج سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) از دیگر سخنرانان این گردهمایی بود و طی سخنانی بیان داشت: پایگاه‌های مقاومت بسیج در محلات باید تقویت پیدا کرده و کسترش یابند امروز به ازای هر چهار هزار نفر، یک پایگاه بسیج وجود دارد و بسیاری از مساجد از داشتن پایگاه بسیج محروم هستند.
حجت‌الاسلام اعزازی یکی از کارکردهای مهم پایگاه‌های بسیج را حفظ نسل و مراقبت از جوانان عنوان کرد و افزود: همانطور که در جنگ تحمیلی رزمندگان مدیریت جنگ را بر عهده داشتند امروز نیز روحانیان فرماندهان جنگ نرم باید باشند.
در ادامه سردار مهدوی‌نژاد فرمانده سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) با بیان این‌که روحانیت همواره برای مبارزه با جبهه باطل در خط مقدم قرار داشته‌اند، گفت: ائمه جماعات مساجد در جبهه حق، لباس سربازی امام زمان(عج) را بر تن دارند و در راستای حفاظت از ارزش های اسلامی گام برمی‌دارند.
فرمانده سپاه علی‌بن ابی طالب قم با بیان این‌‌که امروز دشمن به دنبال ترویج اسلام آمریکایی در منطقه است، اظهار داشت: این طرح در عراق همراه با شکست برای استکبار بود اما آنها امروز برای سوریه و نفوذ در آن نقشه می‌کشند.
مهدوی نژاد سپاه و بسیج را دژی محکم در دفاع از انقلاب و ولایت خواند و ابراز کرد: به همین دلیل است که این دو نهاد مقدس مورد هجمه دشمنان قرار دارند و هر روز علیه آن اتهام وارد می کنند./927/پ202/ع
ارسال نظرات