۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۱۳۴۸۵۴

زندگی‌نامه 159 شهید طلبه و روحانی آذربایجان‌شرقی تدوین می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج طلاب و روحانیان سپاه عاشورای آذربایجان شرقی از گردآوری و تدوین زندگی‌نامه، خاطرات و آثار شهدای طلبه و روحانی استان خبر داد.
شهداي روحاني

 

حجت الاسلام عبدالرحیم سرایی، مسؤول بسیج طلاب و روحانیان سپاه عاشورای آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: تلاش داریم تا کنگره استانی بزرگداشت یاد و خاطره 159 شهید طلبه و روحانی استان آذربایجان‌شرقی را سال آینده در تبریز برگزار کنیم.

وی با بیان این‌که مقدمات لازم برای این کنگره با برگزاری یادواره‌های شهرستانی به صورت جداگانه فراهم می شود، خاطرنشان کرد: یادواره شهدای طلبه و روحانی در تعدادی از شهرهای استان برگزار شده و تعدادی نیز تا پایان سال جاری و اوایل سال آینده اجرایی خواهد شد.

 حجت الاسلام سرایی خاطرنشان کرد: مکیته برگزاری یادواره‌ها در هر یک از شهرها فعال شده و ستاد برگزاری کنگره شهدای روحانی استان نیز در سازمان بسیج طلاب و روحانیان سپاه عاشورا با گردآوری و تدوین زندگی‌نامه، خاطرات و آثار شهدای طلبه و روحانی استان فعالیت خود را آغاز کرده است.

 مسؤول بسیج طلاب و روحانیان سپاه عاشورای آذربایجان شرقی از انتشار کتاب زندگی‌نامه، خاطرات و تصاویر شهدای روحانی استان خبر داد و افزود: از تمام مردم شهیدپرور استان درخواست می شود اگر عکس، سند، خاطره، فیلم و یا آثاری از شهدای روحانی استان دارند، یاری‌گر ستاد برگزاری کنگره شهدای روحانی آذربایجان‌شرقی باشند.

 وی با اشاره به این‌که استان آذربایجان‌شرقی از جهت تعداد شهدای این قشر جزو استان‌های نمونه در منطقه شمال‌غرب محسوب می شود، خاطرنشان کرد: امسال برنامه‌ریزی و مقدمات لازم برای برگزاری سه یادواره شهدای طلبه و روحانی در شهرهای مراغه، میانه و شبستر فراهم شده است، افزون بر این امام جمعه و مردم شهیدپرور شهرستان هریس نیز پیگیر برگزاری این یادواره تا پایان سال هستند.

 حجت الاسلام سرایی با اشاره به این‌که برگزاری یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان مراغه قطعی شده است، گفت: نخستین یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان مراغه همزمان با هفته دفاع مقدس با هدف نکوداشت یاد و خاطره عالمان عامل شهر شهیدپرور مراغه برگزار می شود.

 وی از انتشار فراخوان مقالات، شعر و وبلاگ برای این یادواره خبر داد و گفت: نقش روحانیت در دفاع مقدس، رسالت روحانیت در پاسداشت ارزش های انقلاب اسلامی، نقش روحانیت در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین رسالت روحانیت در بیداری اسلامی از موضوعات نخستین یادواره شهدای طلبه و روحانی مراغه است./935/پ202/ن

ارسال نظرات