۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۳۴۸۶۶
امام جمعه ماهشهر:

شهامت اصل مهم در فعالیت خبرنگار متعهد است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام غبیشاوی داشتن روحیه شهامت را برای خبرنگار یک اصل عنوان و اظهار داشت: نمونه یک خبرنگار کامل و متعهد شهید آوینی است که در دوران دفاع مقدس و بعد از آن دوره همواره اخبار و تحلیل های خود را بدون واهمه از دشمنی کینه توزان جمهوری اسلامی منتشر کرد و سرانجام در راه نشر همین ارزش های والا به درجه رفیع شهادت نائل شد.
حجت الاسلام غبيشاوي، امام جمعه ماهشهر

 حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین غبیشاوی امام جمعه ماهشهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، روز خبرنگار را گرامی داشته و اظهار کرد: خبرنگاری و تبلیغ ارزش های دینی و اسلامی و رساندن پیام انقلاب به جوامع بشری، کار انبیای الهی است.

وی با اشاره به تأثیر گذار بودن این حرفه در روند مدیریت و فعالیت های جامعه، عنوان کرد: یک خبرنگار می تواند با دقت و تمرکز بر نقاط ضعف و قوت جامعه که ممکن است از دید مسؤولان دور بماند، این مسائل را به گوش مسئولین رسانده و موجب برطرف شدن این نقاط ضعف شوند.

امام جمعه ماهشهر صدق در گفتار یک خبرنگار را بسیار ضروری دانست و افزود: یک رسانه با تکیه بر ارزش های اسلامی و پایبند بودن به راست گویی و پرهیز از دروغ پراکنی می تواند به جبهه مقابله با دشمنان تبدیل شود و خبرنگاران ما باید به همان ارزش هایی که رسالت تبلبغ و گسترش آن را برعهده گرفته اند پایبند باشند که بتوانند اخبار و پیام خود را به جان و روح مخاطبان خود برسانند.

حجت الاسلام غبیشاوی داشتن روحیه شهامت را برای یک خبرنگار یک اصل عنوان و اظهار داشت: نمونه یک خبرنگار کامل و متعهد شهید آوینی است که در دوران دفاع مقدس و بعد از آن دوره همواره اخبار و تحلیل های خود را بدون واهمه از دشمنی کینه توزان جمهوری اسلامی منتشر کرد و سرانجام در راه نشر همین ارزش های والا به درجه رفیع شهادت نائل شد.

وی با اشاره به نقد منصفانه که رمز موفقیت یک خبرنگار است، خاطرنشان کرد: زمانی یک کار خبری اثر مطلوبی بر شنودگان می گذارد که همه جوانب موضوع مورد نظر در آن لحاظ شده باشد و جانب انصاف را در خبری کردن تمام نقاط قوت و ضعف به طور کامل رعایت شود.

امام جمعه ماهشهر زمان شناسی و آگاهی از اوضاع زمان را برای یک خبرنگار ضروری دانست و افزود: هر خبر یا گزارشی را نباید رسانه ای و در معرض اذهان عمومی قرار داد و می بایست متناسب با شرایط زمانی لازم آن خبر این اطلاع رسانی انجام شود که با رعایت این مهم تأثیر گذاری کار خبری افزایش می یابد./9451

 

ارسال نظرات